خطرات مرگبار استفاده از تلفن همراه حین رانندگی

به گزارش بازی های فکری، مطالعات تازه نشان می دهند، افرادی که حین رانندگی با تلفن همراه صحبت یا کار می نمایند، خطر تصادف و سوانح رانندگی را به شدت افزایش می دهند.

خطرات مرگبار استفاده از تلفن همراه حین رانندگی

رانندگی با حواس پرت در حال تبدیل شدن به یک هنجار اجتماعی تازه در جاده ها است، نتایج یک مطالعه نشان می دهد که 9 راننده از هر 10 راننده آمریکایی، در سال گذشته اعتراف نموده اند که از تلفن هوشمند خود در حین رانندگی استفاده می نمایند.

مطالعات اخیر نشان می دهد که افراد بیشتری نسبت به سال های گذشته، با تلفن های خود کار می نمایند، یا به طور دیگری حواس خود را پرت می نمایند.

مطالعه StateFarm نشان داد که بیش از 90 درصد از رانندگان می دانستند که خواندن پیغام ها در حین رانندگی خطرناک است، اما یک سوم از آن ها گزارش دادند که به هر حال این کار را انجام می دهند. در یک نظرسنجی اخیر، AAA انجمن اتوموبیلرانی ایالات متحده، دریافته است که 30 ٪ یا بیشتر از رانندگان، پشت فرمان، در حال خواندن پیغام های تلفن خود هستند.

مارک جنکینز، سخنگوی AAA، گفت: مشکل های حواس پرتی همه جا برای رانندگان وجود دارد، اماخطر وقتی افزایش پیدا می نماید که فرد گوشی به دست باشد، در نتیجه در خطر تصادف قرار گیرد.

مطالعه دیگری که اخیرا به وسیله Zendrive اجرا شده است نشان می دهد که بیش از نیمی از تصادف هایی که شرکت مورد مطالعه قرار داده است مربوط به استفاده راننده از تلفن است. AAA گفت اگر احتیاج به استفاده از GPS یا استفاده از تلفن خود دارید، از جاده خارج شوید تا خود یا دیگران را به خطر نیندازید.،انتخاب

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1206

به "خطرات مرگبار استفاده از تلفن همراه حین رانندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرات مرگبار استفاده از تلفن همراه حین رانندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید