فراوری بیش از 1400 تن محصول پسته در آذربایجان شرقی

به گزارش بازی های فکری، مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از فراوری بیش از یک هزار و 400 تن محصول پسته در استان طی سال جاری اطلاع داد.

فراوری بیش از 1400 تن محصول پسته در آذربایجان شرقی

آقای بی پروا در ارتباط با سطح زیر کشت و فراوری باغات پسته و به طور کل شرایط باغات پسته در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: سطح زیر کشت پسته استان 2 هزار و 238 هکتار است که یک هزار و 464 هکتار آن را باغات بارور و 774 هکتاررا باغات غیر بارور تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه براساس برآورد های اولیه اندازه فراوری محصول پسته طی سال جاری بیش از هزار و 400 تن برآورد می شود ادامه داد: عمده رقم مورد کشت در باغات استان رقم احمد آقایی است و ارقام اکبری، کله قوچی، شاه پسند، ریز قزوین و ارقام بومی سایر ارقام پسته استان را تشکیل می دهند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان بیان کرد: استان آذربایجان شرقی از مجموع بیش از 534 هزار و 191 هکتار باغات پسته کشور حدود 3 دهم درصد سطح زیر کشت باغات پسته در سطح کشور را داشته و مقام 14 کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بیشترین سطح زیر کشت پسته در شهرستان های اسکو، مرند، آذرشهر، بناب، عجب شیر و تبریز می باشد و شهرستان های اسکو و مرند به ترتیب در رتبه های اول و دوم قرار دارند.

آقای بی پروا تاکید نمود: میانه اندازه آب مصرفی باغ پسته 4500 متر مکعب در هکتار و میانه عملکرد در واحد سطح استان یک تن است.

خبرنگاران آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1471

به "فراوری بیش از 1400 تن محصول پسته در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری بیش از 1400 تن محصول پسته در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید