بهترین بازی های ایکس باکس سری اس و ایکس که می توانید همین حالا بازی کنید

به گزارش بازی های فکری، نزدیک به 23 سال است که مایکروسافت وارد دنیای گیمینگ روی کنسول شده است. در این مدت این شرکت فراز و نشیب بسیار زیادی داشته و نتوانست یک جایگاه ثابت برای خود در دنیای کنسول ها پیدا کند. نسل 8 برای این شرکت یک افت بزرگ بود و ایکس باکس وان (Xbox One) نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد.

بهترین بازی های ایکس باکس سری اس و ایکس که می توانید همین حالا بازی کنید

مایکروسافت از اشتباهات خود در نسل 8 درس گرفت و نسل 9 را با قدرت آغاز کرد. اول از همه سرویس گیم پس (Game Pass) در نسل 9 به اوج قدرت خود رسیده و عناوین با کیفیت بسیار زیادی در آن وجود دارد. دوم عرضه دو نوع کنسول متفاوت بود. کنسول های ایکس باکس سری اس و ایکس (Xbox Series S and X) هر دو قدرت بسیار زیادی داشته و در بازه های قیمتی متفاوت هستند. سری اس با وجود اینکه قدرت ماز طریقی دارد ولی با توجه به قیمتی که دارد فروش بسیار خوبی کرده و به نوعی برای گیم پس ساخته شده است.

حال با گذر زمان در نسل 9 ما شاهد پیشرفت مایکروسافت و کاربران بیشتر ایکس باکس هستیم. همین موضوع باعث شده که برای افراد زیادی سؤال باشد در میان دریایی از عناوین مختلف که برای این کنسول ها وجود دارد، کدام عنوان برای تجربه بهتر است؟ بحث اصلی اینجاست که یک بازی نباید وقت شما را تلف کند. در این مدت ما شاهد عناوین بسیار زیادی بودیم که با عرضه خود طرفداران را ناامید کردند و همین باعث شد گیمرها بیشتر روی انتخاب بازی خود حساس باشند.

با توجه به قیمتی که بازی ها دارند، انتخاب بهترین مورد اهمیت زیادی پیدا کرده است. حال ما تلاش کردیم که بهترین بازی های موجود برای کنسول های نسل نهمی مایکروسافت را به شما معرفی کنیم. دقت کنید که بسیاری از این عناوین روی گیم پس هم وجود داشته و به همین دلیل این اشتراک ارزش خرید زیادی دارد. پس در ادامه با ما همراه باشید. دقت کنید که در این لیست تنها عناوینی وجود دارند که برای کنسول های نسل نهمی بهینه شده اند یا به نوعی Xbox Series X and S Enhanced هستند.

بهترین بازی های ایکس باکس سری اس و ایکس

15. اوتر وایلدز (Outer Wilds)

شرکت سازنده: Mobius Digital

سال عرضه: 2019

اگر شما از افرادی هستید که علاقه خاصی به ماجراجویی دارند، اوتر وایلدز مخصوص شماست. این بازی یک جهانی زیبا و اسرار آمیز را به شما ارائه داده و باید در آن بگردید. اوتر وایلدز شما را ترغیب می کند که داستان نابودی یک تمدن قدیمی را کشف کنید. نکته مهمتری که باید به آن پی ببرید این است که چرا جهانی بازی هر 22 دقیقه از بین می رود. اینکه جهانی بازی به طور ناگهانی از بین می رود به این معنا نیست که دستاوردهای شما هم از بین می رود. بلکه به این معنا است که چالش ها و سیاره های تازهی روبروی شما قرار می گیرد.

قسمت جالب تر این است که شما منظومه شمسی جهانی اوتر وایلدز را به هر ترتیبی که دوست دارید می توانید بگردید. حتی می توانید یک ماجراجویی را رها کرده و پس از مدتی دوباره به آن بازگردید. اوتر وایلدز یک بخش آنلاین هم دارد. در این بخش شما به سیاره افراد دیگر رفته و در آنجا با دوستان وقت می گذرانید. اوتر وایلدز سبک خاصی دارد. به این شکل که شما در جست و جو بسیار راحت هستید و استرس خاصی ندارید. با این حال امکان دارد در مواقعی چالش برانگیز باشد. حتی برخی پازل ها نیز می تواند ترسناک باشد.

14. اوری و اراده خردمندان (Ori and the Will of the Wisps)

شرکت سازنده: Moon Studios

سال عرضه: 2020

بازی اوری و اراده خردمندان یکی از بهترین عناوین ساخته شده برای ایکس باکس است. این بازی بر پایه عنوان قبلی این مجموعه ساخته شده و آن را بهتر کرده است. از طرفی این بازی بیش از حد هم پیچیده نیست و همین باعث شده که بسیار مجذوب کننده و دوست داشتنی باشد. جهانی این بازی نسبت به عنوان قبلی گسترده تر بوده و از لحاظ داستانی نیز بسیار عمیق شده است. از طرفی این بازی از لحاظ بصری بسیار زیبا است. با این حال شرکت سازنده پا را فراتر گذاشته و نرخ فریم بالاتر و کیفیت 4K را برای کنسول ایکس باکس سری ایکس عرضه کرده است.

بازی اوری از لحاظ صداگذاری طراحی بسیار زیبایی داشته و کنسول ایکس باکس نیز به بهترین نحو از آن استفاده می کند. در اصل هماهنگی این صدا با کیفیت بسیار بالای بازی و نرخ فریم بالای آن باعث شده تا اوری و اراده خردمندان یکی از بهترین بازی های ایکس باکس باشد. نکته جالب اینجاست که شرکت سازنده اعلام کرده که دیگر قصد همکاری با مایکروسافت را ندارد. همینطور اینکه تمرکز تیم سازنده روی یک بازی دیگر در سبک اکشن و نقش آفرینی است.

13. هیلو: مستر چیف کالکشن (Halo: The Master Chief Collection)

شرکت سازنده: 343

سال عرضه: 2014

بازی مستر چیف کالکشن در اصل مجموعه ای از عناوین اصیل و قدیمی هیلو است. این مجموعه دارای 6 عنوان مختلف از مجموعه هیلو بوده و تنها هیلو 5 در آن قرار ندارد. در اصل شرکت سازنده تلاش کرده تا عناوین قدیمی را برای سیستم های تازه بهینه کند تا گیمرهای تازه هم بتوانند از عناوین قدیمی هیلو نیز لذت ببرند.

نکته اصلی در مورد مستر چیف کالکشن این است که به طور کامل عناوین قدیمی را ارتقاء داده است. 343 محتوای تازهی به این عناوین اضافه نکرده ولی آن ها را از هر لحاظ بهتر کرده است. هر دوره نیز این بازی را بیشتر ارتقاء می دهد. در حال حاضر مسترچیف کالکشن برای کنسول های نسل نهمی با نرخ فریم 120 بهینه شده است. این باعث می گردد تا تجربه بازی های قدیمی هیلو چندین برابر مجذوب کننده بگردد.

12. مس افکت: لجندری ادیشن (Mass Effect: Legendary Edition)

شرکت سازنده: Bioware

سال عرضه: 2021

مجموعه مس افکت لجندری ادیشن دارای سه عنوان اول و اصلی مجموعه مس افکت است. در اصل این بازی دارای آندرومدا (Andromeda) نیست که یک نکته مثبت به شمار میرود. در این مجموعه در کنار عناوین اصلی تمامی بسته های الحاقی نیز وجود داشته و تمامی محتوایی که پس از عرضه به این بازی ها اضافه شد هم در لجندری ادیشن وجود دارد.

عناوین مس افکت از بهترین بازی های سبک نقش آفرینی هستند. حال این مجموعه تمامی این عناوین را برداشته و آن ها را بهتر کرده است. به همین دلیل می توان گفت مس افکت لجندری ادیشن بهترین تجربه نقش آفرینی در سبک علمی تخیلی است. همانطور که بیشتر شما می دانید در مس افکت 1 تا 3 شما داستان فرمانده شپرد (Commander Shepard) را دنبال می کنید. کسی که در تلاش است کهکشان را از دشمنان آن نجات دهد.

11. هیتمن 3 (Hitman 3)

شرکت سازنده: IO Interactive

سال عرضه: 2021

متأسفانه سبک مبارزه بی سر و صدا (Stealth Action) در حال نابودی است. بسیاری از عناوین این سبک دیگر ادامه پیدا نکردند ولی مأمور 47 همچنان زنده است. آخرین بازی عرضه شده از مجموعه هیتمن را می توان بهترین عنوان ساخته شده از این مجموعه دانست. این بازی به بلوغ بسیار خوبی رسیده و یک تجربه آدمکش حرفه ای بودن را به کاربر ارائه می دهد.

بازی هیتمن شما را به مکان های مختلفی می برد. از آسمان خراش های دوبی گرفته تا یک خانه بسیار مجلل همگی در بازی هیتمن 3 وجود دارند. شما باید در هیتمن 3 از نهایت خلاقیت خود استفاده کنید. به این شکل که در جهانی بازی روش های مختلف برای کشتن افراد وجود دارد. شما باید تلاش کنید تا بهترین مورد را انتخاب کرده و دشمن خود را نابود کنید. البته اهداف در این بازی لزوماً دشمن شما نیستند ولی مأمور 47 باید آن ها را از بین ببرد!

10. دریای دزدان (Sea of Thieves)

شرکت سازنده: Rare

سال عرضه: 2018

بازی دریای دزدان در زمان عرضه نتوانست توجه منتقدین را به خود جلب کند. به همین دلیل امتیاز آن هم خوب نشد. با گذشت زمان شرکت Rare روی این بازی کار کرده و به طور کلی دریای دزدان را تغییر داد. حال بازی دریای دزدان طرفداران بسیار زیادی در جهان داشته و یک جامعه نزدیک به 15 میلیون نفری دارد. شرکت سازنده نیز بازی دریای دزدان را برای کنسول های نسل 9 به روزرسانی کرد تا تجربه آن کاملاً به روز گردد.

یکی از نکات مثبت در مورد بازی دریای دزدان پشتیبانی شرکت سازنده است. Rare از بازی خود ناامید نشده و همواره آن را ارتقاء داد و بهتر کرد. به همین دلیل بازی دریای دزدان به یکی از بهترین عناوین موجود روی ایکس باکس تبدیل شد. بازی دریای دزدان برای عاشقان ماجراجویی یک بهشت است. جهانی این بازی بسیار گسترده و زیبا بوده که باعث می گردد گشت و گذار در آن بسیار لذت بخش باشد. از طرفی به زودی امکان دارد ما شاهد یک بازی تازه از این مجموعه باشیم.

9. گیرز 5 (Gears 5)

شرکت سازنده: The Coalition

سال عرضه: 2020

بازی گیرز 5 یکی از بهترین عناوین موجود روی ایکس باکس از لحاظ بصری است. این بازی به شدت زیبا طراحی شده و از طرفی شرکت سازنده تلاش کرده تا آن را به روز کند. به همین دلیل گیرز 5 برای کنسول های نسل نهمی ایکس باکس به روز شده و گرافیک به شدت زیبایی دارد. از طرفی نورپردازی و نرخ به روزرسانی هم در این بازی ارتقاء پیدا کرده تا از تمام قدرت کنسول های نسل نهمی استفاده کند.

مجموعه گیرز آو وار (Gears of War) را می توان یکی از بهترین مجموعه های انحصاری ایکس باکس دانست. نکته اصلی در مورد این بازی ها گیم پلی خاص و طراحی منحصر به فرد آن است. بازی گیرز 5 را نمی توان بهترین عنوان این مجموعه دانست ولی همچنان تجربه این بازی بسیار لذت بخش است. شرکت سازنده تلاش خود را کرده تا مواردی که باعث اصالت عناوین گیرز می شوند را در این بازی نگه دارد و حتی آن ها را بهتر کند.

8. نگهبانان کهکشان مارول (Marvels Guardians of the Galaxy)

شرکت سازنده: Eidos Montreal

سال عرضه: 2021

یکی از مسائل ایکس باکس این است که کاربران به عناوین بزرگ مارول مثل مرد عنکبوتی یا ولورین که از طریق شرکت اینسامنیاک (Insomniac) ساخته می شوند دسترسی ندارند. با این حال اگر شما در پی تجربه یک عنوان با کیفیت از جهانی مارول هستید، بازی نگهبانان کهکشان مارول یکی از بهترین موارد ساخته شده است. این بازی ارزش وقت شما را داشته و داستان بسیار زیبایی دارد.

شرکت سازنده تلاش کرده تا عناصر دهه 80 میلادی را در این بازی جای دهد. همینطور اینکه ما شاهد شاخصه های نقش آفرینی هم در این بازی هستیم که آن را بسیار مجذوب کننده می کند. گیم پلی بازی بسیار سریع بوده و همینطور اینکه پاداش خوبی به کاربر می دهد. از طرفی طراحی جهانی بازی نیز بسیار چشمگیر بوده که باعث می گردد کاربر به تجربه نگهبانان کهکشان مارول ترغیب گردد.

7. شبیه ساز پرواز مایکروسافت (Microsoft Flight Simulator)

شرکت سازنده: Asobo Studio

سال عرضه: 2020

اگر شما می خواهید کنسول خود را به طور کامل به چالش بکشید، بازی شبیه ساز پرواز مایکروسافت مخصوص شما است. این بازی یکی از گسترده ترین عناوین ساخته شده در تاریخ بوده و شرکت سازنده نیز به بهترین نحو از آن پشتیبانی کرده است. شبیه ساز پرواز مایکروسافت به طور دائم در حال پیشرفت بوده و منطقه ها مختلفی به آن اضافه می گردد. هواپیماهای این بازی به شدت دقیق طراحی شده و شرکت Asobo نیز موارد بسیار زیادی از زمان عرضه به آن اضافه کرده است.

در کنار محتوای اضافه شده شرکت سازنده عنصر شبیه سازی این بازی را نیز بهتر کرده است. بازی شبیه ساز پرواز مایکروسافت رقیب خاصی ندارد. با این حال Asobo همچنان آن را بهتر کرده و پرواز کردن در این بازی دیگر تفاوت زیادی با خلبانی کردن ندارد. یکی از نکات مثبت دیگر این بازی این است که چند سال یک بار عرضه می گردد. به همین دلیل شرکت سازنده نهایت تمرکز خود را روی آن داشته تا بهترین تجربه ممکن را به طرفداران ارائه دهد.

6. نیاز به دو نفر دارد (It Takes Two)

شرکت سازنده: Hazelight Studios

سال عرضه: 2021

اگر بخواهیم صادق باشیم بازی نیاز به دو نفر دارد به پردازنده گرافیکی شما فشار خاصی وارد نمی کند. با این حال این بازی همچنان یکی از عناوین بسیار خوب بوده و طراحی خاصی دارد. داستان نیاز به دو نفر دارد شما را غرق خواهد کرد و پازل های این بازی نیز توانایی های همکاری شما را به چالش خواهد کشید.

بازی نیاز به دو نفر دارد بیشتر جنبه روانشناسی دارد. این بازی داستان یک ازدواج در حال نابودی را نشان داده که با همکاری کاربران قرار است مسائل برطرف شوند. نکته اصلی اینجاست که بازی نیاز به دو نفر دارد به صورت تک نفره قابل تجربه نیست. به همین دلیل این بازی یک تجربه دو نفره بسیار مجذوب کننده بوده که ارزش زمان شما را دارد.

5. تونیک (Tunic)

شرکت سازنده: Finji

سال عرضه: 2022

بازی تونیک بدون هیچ خجالتی از عناوین قدیمی مثل زلدا الهام می گیرد. این بازی در سبک ماجراجویی و جهان باز بوده که دارای عناصر نقش آفرینی است. برای مثال در بازی سیستم ارتقاء وسایل مختلف وجود داشته یا اینکه شما می توانید توانایی های مختلف را بدست بیاورید. نکته اینجاست که تونیک تنها به عناوین قدیمی بسنده نکرده است. بلکه این بازی از بازی های تازه هم در گیم پلی خود استفاده کرده که باعث شده تونیک یکی از عناوین بسیار با کیفیت روی کنسول ایکس باکس باشد.

مبارزات با غولآخرهای بازی مانند عناوین دارک سولز بوده ولی راحت تر است. از طرفی تونیک دارای پازل های مختلف است تا روند بازی بیش از حد اکشن نباشد. بازی تونیک دارای لایه های مختلفی است. همین باعث شده که برخلاف ظاهر ساده آن، یک عنوان راحت نباشد. به همین دلیل برای تجربه تونیک شما باید به ماجراجویی علاقه زیادی داشته باشید تا از آن لذت ببرید. از لحاظ طراحی جهان نیز تونیک بسیار زیبا و ساده ساخته شده که باعث شده فشار زیادی به کنسول وارد نکند.

4. سایکوناتس 2 (Psychonauts 2)

شرکت سازنده: Double Fine

سال عرضه: 2021

بازی سایکوناتس 2 در اصل دنباله عنوان سایکوناتس بود که در سال 2005 به صورت انحصاری برای کنسول های ایکس باکس عرضه شد. این بازی از لحاظ داستانی بسیار زیبا بوده و طرفدارانی که 15 سال منتظر آن بودند را راضی می کند. در اصل سایکوناتس به حدی خوب عمل می کند که یکی از بهترین عناوین موجود روی پلتفرم ایکس باکس است.

داستان بازی سایکوناتس 2 یک داستان بسیار پیچیده است. این بازی وارد جهانی روان انسان ها شده و آن را از نزدیک بررسی می کند. اینکه مسائل روانی هر فرد از کجا نشأت گرفته و ریشه هر اختلال روانی به کجا باز می گردد. از طرفی سایکوناتس 2 بدون هیچ پروایی سعی می کند بامزه باشد و در مواقعی هم در این زمینه خوب عمل می کند. گیم پلی بازی نیز به شدت روان و خوب طراحی شده که باعث می گردد تجربه سایکوناتس به شدت لذت بخش باشد.

3. هیلو اینفینیت (Halo Infinite)

شرکت سازنده: 343 Industries

سال عرضه: 2021

روند ساخت بازی هیلو اینفینیت بسیار عجیب و پر فراز و نشیب بود. به حدی که بسیاری از افراد باور داشتند این بازی به مرحله عرضه نخواهد رسید. با این حال شرکت سازنده برخلاف انتظارات توانست بازی هیلو اینفینیت را عرضه کرده و یک بازی بسیار خوب را نیز به طرفداران تحویل دهد. بازی هیلو اینفینیت دقیقاً چیزی است که مجموعه هیلو نیاز داشت. اینفینیت پس از 6 سال توانست دوباره هیلو را زنده کرده و طرفداران را راضی کند.

هیلو اینفینیت برای اولین باز سبک جهان باز را وارد مجموعه هیلو کرد. از طرفی اگر شما بخش داستانی را کنار بگذارید، بخش چند نفره آن واقعاً با کیفیت است. همینطور اینکه این بخش چند نفره رایگان بوده و تمامی مشترکین ایکس باکس می توانند از آن لذت ببرند. نکته اصلی اینجاست که هیلو اینفینیت با سیاستگذاری بسیار خوب 343 توانست عملکرد عالی در زمینه فروش داشته باشد. قطعاً این بازی بدون نقص نیست و با عناوینی که بانجی در گذشت ساخت هنوز فاصله دارد ولی با اینفینیت 343 نیز آموخت که چگونه باید یک بازی هیلو را طراحی کند.

2. فورتزا هورایزن 5 (Forza Horizon 5)

شرکت سازنده: Playground Games

سال عرضه: 2021

نمی توان از بهترین بازی های ایکس باکس صحبت کرد و اشاره ای به فورتزا هورایزن 5 نکرد. این بازی به راحتی یکی از بهترین عناوین ریسینگ ساخته شده در تاریخ بازی های ویدئویی بوده و یک تجربه به شدت لذت بخش را به طرفداران ارائه می دهد. نکته اصلی در مورد فورتزا هورایزن 5 این است که تنها یک عنوان ریسینگ نیست. بلکه تمرکز بسیار زیادی روی تجربه رانندگی داشته و حتی می توان آن را تا حدی یک شبیه سازی رانندگی دانست.

فورتزا هورایزن 5 یک رانندگی لذت بخش را به شما ارائه می دهد. به این شکل که شما نیازی به این ندارید که نگران دمای تایرها باشید یا اینکه سر هر پیچ یک دور وصیت نامه خود را مرور کنید! در هورایزن 5 همه چیز ثبات داشته و تمرکز اصلی بازی این است که شما از ماشینی که دارید نهایت لذت را ببرید. هر ارتقاء باعث بهتر شدن ماشین شده و در هر مسابقه شما با سبک مختلفی به رقابت خواهید پرداخت. فورتزا هورایزن 5 یک فستیوال برای عاشقان رانندگی است که می توانند ساعت ها در آن غرق بشوند.

1. الدن رینگ (Elden Ring)

شرکت سازنده: From Software

سال عرضه: 2022

قطعاً وقتی بحث از بهترین بازی است، باید به الدن رینگ اشاره کرد. عناوین شرکت From Software به سخت بودن معروف هستند. همینطور اینکه این بازی ها سبک بسیار خاصی داشته که ممکن است برای بسیاری از افراد مناسب نباشد. همه این حرف ها برای مجموعه دارک سولز کاملاً درست است. الدن رینگ تفاوت بسیار زیادی با این مجموعه دارد. الدن رینگ یک عنوان جهان باز بسیار گسترده است. منظور از بسیار گسترده به حدی است که بعد از 100 ساعت تجربه شما باز هم مکانی را در این نقشه پیدا خواهید کرد که تا به حال ندیده بودید.

الدن رینگ در عین سخت بودن یک تجربه به شدت لذت بخش را به شما ارائه می دهد. هدف اصلی بازی این است که شما از جهانی آن باید برای ارتقاء استفاده کنید. بازی تعداد بسیار زیادی غولآخر در برابر شما قرار می دهد که شکست دادن آن ها کار راحتی نیست. به همین دلیل شما باید آماده به مبارزه بروید و از ابزار مختلف موجود در این بازی استفاده کنید. از لحاظ داستانی الدن رینگ بسیار خاص است. این بازی یک داستان مستقیم را به شما ارائه نداده و شما باید در جهانی این بازی بگردید تا موارد مختلف را پیدا کرده و قطعات داستانی را به هم متصل کنید. البته پیشنهاد ما به شما این است که اگر داستان کامل بازی را می خواهید، از ویکی الدن رینگ آن را جست و جو کنید.

در خاتمه باید گفت که عناوین بسیار زیادی برای کنسول های ایکس باکس وجود دارد. این کنسول ها قابلیت اجرای عناوین قدیمی را نیز دارند. ما در نسل 7 شاهد عناوین بسیار با کیفیتی بودیم که حتی در حال حاضر هم تجربه آن ها بسیار لذت بخش است. بحث اصلی اینجاست که جهانی گیمینگ در نسل 8 افت خاصی کرد. همین باعث شد که ما کمتر شاهد عناوین با داستان یا گیم پلی بسیار خوب باشیم.

گرافیک و نرخ فریم دو عدد از فاکتورهای مهم در یک بازی خوب هستند. با این حال چیزی که مهم است داستان و گیم پلی بوده که به آن توجه زیادی در جهانی امروزی گیمینگ نمی گردد. در چند سال اخیر عناوین بسیار زیادی هم عرضه خوبی نداشتند و اعتبار خود را از دست دادند. برای مثال سایبرپانک می توانست یکی از عناوین این لیست باشد ولی به دلیل عرضه بد و باگ های بسیار زیادی که دارد، نتوانست به پتانسیل خود دست پیدا کند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1572

به "بهترین بازی های ایکس باکس سری اس و ایکس که می توانید همین حالا بازی کنید" امتیاز دهید

2 کاربر به "بهترین بازی های ایکس باکس سری اس و ایکس که می توانید همین حالا بازی کنید" امتیاز داده اند | 3.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین بازی های ایکس باکس سری اس و ایکس که می توانید همین حالا بازی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید