بزرگترین ماهی آب شیرین جهان صید شد

به گزارش بازی های فکری، ماهیگیران در کامبوج توانسته اند بزرگترین ماهی آب شیرین در جهان را صید نمایند. این ماهی بزرگ که یک لقمه ماهی بزرگ الجثه است حدود 4 متر طول دارد و وزن آن هم کمی کمتر از 300 کیلوگرم است و در رودخانه مکونگ صید شد.

بزرگترین ماهی آب شیرین جهان صید شد

به گزارش خبرنگاران، صید این ماهی رکورد بزرگترین ماهی صید شده در جهان را که متعلق به یک گربه ماهی غول پیکر بود، شکست. در مورد قبلی در سال 2005 ماهیگیران تایلندی توانسته بودند این گونه ماهی را که حدود 293 کیلوگرم وزن داشت، صید نمایند.

این لقمه ماهی روز 13 ژوئن به وسیله یک ماهیگیر محلی در استان استانگ ترنگ در شمال شرقی کامبوج به دام افتاد. ماهیگیر بلافاصله موضوع را به گروه تحقیقاتی که وظیفه حفاظت از این آبراه را بر عهده دارد، خبر داد. پژوهشگران پس از مشاهده این ماهی بزرگ در این منطقه و در آب های شیرین شگفت زده و در عین حال شاد شدند.

ماهی های آب شیرین به ماهی هایی گفته می گردد که تمام زندگی خود را در آب شیرین می گذرانند.

هوگان سرپرست تیمی که وظیفه کار تحقیقاتی از این منطقه را برعهده دارد با اشاره به چالش های زیست محیطی که این آب راه با آن رو به رو است به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: این واقعیت که ماهی ها هنوز هم می توانند این میزان بزرگ شوند، نشانه امیدوارنماینده ای برای رودخانه مکونگ است.

رودخانه مکونگ از چین، میانمار، لائوس، تایلند، کامبوج و ویتنام می گذرد. این شهر محل زندگی چندین گونه ماهی غول پیکر آب شیرین است، اما فشار های محیطی در حال افزایش نگرانی ها را در مورد آینده این گونه های جانوری افزایش داده است، به ویژه، دانشمندان بیم این را دارند که یک برنامه بزرگ سدسازی که در سال های اخیر پی گرفته شده، ممکن است به طور جدی زمینه های تخم ریزی این موجودات آبزی را مختل کند.

محققان می گویند این چهارمین ماهی غول پیکری است که در دو ماه گذشته در این منطقه مشاهده شده و تمامی آن ها هم ماده بوده اند. این مسئله باعث شده تا دانشمندان استدلال نمایند که احتمالا این منطقه یکی از کانون های تخم ریزی این گونه از موجودات آبزی باشد.

ماهیگیر خوش شانس در ازای تحویل ماهی و آزاد کردن آن در آب مبلغی حدود 600 دلار به پول محلی غرامت دریافت کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1422

به "بزرگترین ماهی آب شیرین جهان صید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین ماهی آب شیرین جهان صید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید