بازار کهنه قم مرمت می گردد

به گزارش بازی های فکری، به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم، مهدی صمدی با اشاره به اینکه مرمت راسته بازار کهنه قم با اعتبارات ملی سال گذشته شروع شده است، گفت: این رقم صرف مرمت سنگ فرش، کف بازار و حذف الحاقات غیر اصولی در سرای شین و مرمت سرای صدر اعظم که شامل سبک سازی و آجر فرش بام می گردد.

بازار کهنه قم مرمت می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی اضافه کرد: این پنجمین دوره مرمت این بازار است که توسط تیمی از کارشناسان میراث فرهنگی و پیمانکاران تجربی استان قم در حال انجام است.

کارشناس میراث فرهنگی قم با اشاره به اینکه مرمت بازار در دو نوبت صبح و شب عملیاتی می گردد، گفت: بخشی از اجرای مرمت که مربوط به سنگ فرش می باشد در نوبت شب اجرا می گردد تا خللی در کسب کار بازاریان ایجاد نگردد.

وی اضافه کرد: مرمت و حذف الحاقات غیر اصولی در سرای شین و صدراعظم در دو نوبت صبح و شب انجام می گردد که امیدواریم با این فرایند طی یک ماه کار مرمت و بازسازی بازار کهنه را به اتمام برسانیم.

صمدی، با بیان اینکه مجموعه راسته بازار کهنه و نو مربوط به دوره صفوی و دوره قاجار است، گفت: این اثر در سال 1376 با شماره ثبت 1937 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی از همکاری بازاریان قم تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد: با تعامل این قشر بتوانیم مرمت بازار قم با هدف احیای آثار تاریخی و تسهیل در رفت و آمد مردم استان و بازاریان به اتمام برسانیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 116

به "بازار کهنه قم مرمت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار کهنه قم مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید