انتشار آلبومی جدید در حوزه موسیقی ایرانی

به گزارش بازی های فکری، آلبوم چهارگون با آهنگ سازی و نوازندگی تار امیر شریفی، نوازندگی تنبک احمد مستنبط و سهیل الله دادیان و نوازندگی دایره شایان میرزایی، توسط نشر ساز آواز منتشر و روانه بازار شد.

انتشار آلبومی جدید در حوزه موسیقی ایرانی

به گزارش خبرنگاران، این آلبوم شامل چهار کنسرت تک نوازیِ تصویری است که با سازِ تار ضبط شده اند.

امیرشریفی آن ها را در چهار نوبت از سلسله برنامه های شبِ ساز ایرانی از بهار سال 1393 تا پائیز سال 1395 اجراء نموده است. این برنامه ها در عینِ اتحادِ نسبی در مبانیِ اجراء و برخورداری از تمهیدات موسیقایی مشترک، هرکدام دارای ویژگی هایی هستند که آن ها را تا حدی مستقل از یکدیگر جلوه می دهد. از این رو هر یک از این چهار اجراء به نوعی تداعی کننده فضاهای موسیقایی متفاوت و گاه نمودی از گرایشاتِ متنوعِ اجرای موسیقی کلاسیکِ ایرانی هستند؛ به همین دلیل این آلبوم چهارگون نامیده شده است.

اولین اجراء، مرکب نوازی طراحی شده ای با موضوعِ امکاناتِ مدالِ دستگاه نوا و گریزی به بیداد و بختیاری در همایون است.

دومین اجرا بر اساسِ امکانات مدال آواز شوشتری و با گذرهایی به منصوری و چهارگاه طراحی شده است.

اجرای سوم با الهام از فرم نَشید، مندرج در رسالاتِ قدیمِ موسیقی ایران ساخته شده است. این قالب که از توالی جملاتِ متر آزاد و عباراتِ متر ثابت ایجاد می گردد، شامل چهار بخشِ عمده در ماهور، بیات ترک، اصفهان و چهارگاه است.

اجرای چهارم از این مجموعه سراسر برگرفته از ردیف دوره عالی، ساخته استاد علی اکبر شهنازی و به یاد و با احترام ایشان، در آواز ابوعطا و دستگاه همایون اجراء شده است.

آیین رونمایی از آلبوم چهارگون با سخنرانی داریوش پیرنیاکان و بابک خضرایی، به همراه اجرای بخش هایی از این آلبوم توسط صاحب اثر، شنبه 14 دی ساعت 17 در سالن ایرانِ ساختمان مرکزی فرهنگستان هنر برگزار می گردد. فرهنگستان هنر در خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر از چهارراه ولی عصر(عج)، نرسیده به تقاطع طالقانی پلاک 1552 قرار گرفته است.

شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 29

به "انتشار آلبومی جدید در حوزه موسیقی ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار آلبومی جدید در حوزه موسیقی ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید