اصلاح ژنتیک در فضا آزمایش شد

به گزارش بازی های فکری، فناوری اصلاح ژنتیک کریسپر به طور موفقیت آمیز در ایستگاه فضایی بین المللی آزمایش شد. این فناوری احتمالا به سفر انسان به مریخ و اعماق فضا یاری می نماید.

اصلاح ژنتیک در فضا آزمایش شد

فناوری مهندسی ژنتیک کریسپر دیگر محدود به زمین نیست زیرا کریستینا کوخ فضانورد ناسا و سایر محققان به طور موفقیت آمیز عملکرد ابزار CRISPR-Cas9 در فضا را نشان دادند.

آنها از این ابزار به اسم بخشی از یک تکنیک تازه برای آسیب به دی ان ای و آنالیز شیوه ترمیم آن در میکرو گرانش استفاده کردند. به گفته محققان تا پیش از این نگرانی های فنی و ایمنی مانع از انجام چنین تحقیقاتی شده بود.

طی این آزمایش یک شکستگی مخرب دو رشته ای DNA در بستر کشت سلول مخمر در ایستگاه فضایی بین المللی ایجاد شد. البته از آنجا که بخش اعظم تجهیزات در می 2019 میلادی به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شده بود، کوخ آزمایش را مدت ها قبل انجام داد، اما نتایج آن هفته گذشته تعیین شد.

این روش تازه راستا را برای انجام تحقیقات دیگر درباره ترمیم دی ان ای در فضا تسهیل می نماید. پژوهشگران امیدوارند با انجام تحقیقات کافی بتوانند آسیب ژنتیکی ناشی از تابش یونیزه نماینده و دیگر تأثیرات سفرهای فضایی طولانی مدت را تکثیر نمایند.

این فرایند به ناسا و سازمان های دیگر یاری می نماید فناوری هایی توسعه دهند که از فضانوردان محافظت می نماید و به اکتشافات در اعماق فضا یاری می نماید. بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که فناوری کریسپر نقش مهمی در سفر انسان به مریخ و اعماق فضا داشته باشد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1055

به "اصلاح ژنتیک در فضا آزمایش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح ژنتیک در فضا آزمایش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید