از بین بردن جای جوش به یاری مواد طبیعی در خانه

به گزارش بازی های فکری، انگیزه - آرایش و زیبایی - همه جوش زدن به صورتشان را تجربه نموده اند، اما چیزی که از خود جوش هم آزاردهنده تر است، جای جوش و لکه هایی است که بعد از جوش باقی می ماند. از طرف دیگر پوست صاف و شفاف، تاثیر فراوانی در زیبایی پوست دارد. در این مقاله چند روش برای مراقبت از پوست و از بین بردن جای جوش معرفی می کنیم که به یاری آنها می توان به راحتی جای جوش را از بین برد.

از بین بردن جای جوش به یاری مواد طبیعی در خانه

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

8 روش برای از بین بردن جای جوش

1- از بین بردن جای جوش با آب لیمو

در آب لیمو ماده ای به نام آلفاهیدروکسی اسید وجود دارد که باعث روشن شدن رنگ پوست می گردد. همین طور از بین بردن جای جوش را به دنبال دارد. این ماده در کرم ها برای از بین بردن آکنه نیز کاربرد دارد.

  • برای استفاده از آبلیمو برای برطرف جای جوش ها، یک لیمو بردارید و نصف آب لیمو را در یک ظرف بریزید و با یک تیکه پنبه، آب لیمو را بر روی جای جوش بمالید. این کار را روزی 2 مرتبه تکرار کنید. اگر پوست حساسی دارید، مقداری آب به آب لیمو اضافه کنید.

2- از بین بردن جای جوش با عسل

عسل ضدعفونی نماینده و روشن نماینده پوست محسوب شده که باعث می گردد جای جوش از بین برود. همچنین لک های قهوه ای و سیاه روی پوست را نیز از بین می برد.

  • این روش بسیار ساده است. مقداری عسل را روی جای جوش بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید.

3- برطرف جای جوش ها با سیب زمینی

سیب زمینی یکی از بهترین روشها برای از بین بردن جای جوش است و در عرض یک یا دو هفته جای جوش را تا حد زیادی از بین می برد.

  • یک سیب زمینی کوچک بردارید و آن را به ورقه های نازک برش دهید. سپس برای مدت 15 دقیقه ورقه ها را روی بخش های لک دار پوست قرار دهید. سپس با آب سرد صورت را شستشو دهید. همچنین ترکیب سیب زمینی رنده شده و عسل به عنوان یک ماسک عالی برای از بین بردن جای حوش موثر است.

4- از بین بردن جای جوش به یاری خیار

خیار در خود پتاسیم و ویتامین A دارد. این مواد برای روشن شدن رنگ پوست و از بین بردن جای جوش بسیار موثر است.

  • یک خیار بردارید و آن را رنده کنید؛ سپس آب آن را بگیرید. خیار رنده شده را بر روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از 10 دقیقه صورت خود را بشویید. آب خارج شده از آن را نگه دارید و روی کل پوست صورت خود بمالید و تا صبح با آن بخوابید. این درمان به برطرف جای جوش و همچنین برای از بین بردن چین و چروک پوست نیز بسیار مفید است .

5- درمان جای جوش با آلوئه ورا

آلوئه ورا برای از بین بردن جای جوش، لک های صورت، آکنه و جوش صورت بسیار موثر است و خیلی سریع تاثیر خود را می گذارد.

  • با چاقو قسمتی از برگ آلوئه ورا را برش دهید. با یک قاشق ژل داخل آن را بیرون بیاورید. ژل را بر روی جای جوش ها بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه روی آن باقی بماند. در طولانی مدت این ماسک را هر روز دو بار روی صورت خود قرار دهید.

6- از بین بردن جای جوش با جوش شیرین

از آنجایی که جوش شیرین خواص لایه برداری دارد، می تواند به سرعت جای جوش ها را از بین ببرد. جوش شیرین باعث می گردد که صورتتان شفاف گردد و برق بزند. همچنین به جوانسازی و شفافیت پوست یاری می نماید.

  • جوش شیرین را در یک کاسه بریزید. سپس به آن آب ضافه کنید و هم بزنید تا خمیری شکل گردد. شب قبل از خواب خمیر را بر روی جای جوش های خود بمالید و صبح صورت خود را بشویید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چند ماسک با جوش شیرین برای پوست

7- از بین بردن جای جوش با ویتامین

برای از بین بردن جای جوش کافی است ویتامین های مورد احتیاج پوست را تامین کنید. برای زنده کردن مجدد سلول های پوستی، کافی است از ویتامین E بهره ببرید.

  • ترکیب ویتامین E با ماسک خاک رس برای جای جوش بسیار موثر است. این ماسک باعث صاف و شفاف شدن و زیبایی پوست شده و اثر جوش ها را کمرنگ می نماید. این ماسک را دوبار در هفته بهره ببرید تا تاثیر کافی داشته باشد.

8- از بین بردن جای جوش با زردچوبه

زرد چوبه جای جوش ها را به سرعت از بین می برد و برای برطرف لکه های آفتاب نیز کارآمد است.

  • پودر زرد چوبه، شیر و آب لیمو را مخلوط کنید تا به حالت خمیری شکل درآید. این ماسک را بر روی جای جوش قرار دهید و اجازه دهید کاملا خشک گردد. پوست خود را با آب ولرم شست و شو دهید.

انواع جوش

جوش دوره نوجوانی

این جوش ها از دوران نوجوانی خود را نشان می دهند تا زمانی که هورمون ها تعادل خود را به دست آورند و دوره نوجوانی به خاتمه برسد اما در بعضی افراد ممکن است جای جوش تا مدت های طولانی روی پوست باقی بماند. در دوران نوجوانی به دلیل تغییرات هورمونی بروز جوش ها بسیار رایج است. جوش های هورمونی می توانند لکه های قرمزی بر روی صورت شما ایجاد نمایند. زمانی که باکتری ها در منافذ پوست وارد می شوند، عفونت خود را به صورت جوش نشان می دهند که ممکن است قرمز یا تیره بوده و باعث فرورفتگی پوست شوند.

جوش های قرمز

جوش هایی که قرمز هستند نهایتا بعد از 6 ماه از بین می فرایند اما اگر بعد از 6 ماه جای آنها همچنان روی صورت باقی ماندند، باید با لیزر PDL آنها را از بین برد.

جوش های تیره

برای درمان این نوع جوش ها از کرم های لایه بردار استفاده می گردد. این کرم ها برای جلوگیری از تشدید شدن جوش ها موثرند. اما قبل از اقدام، از دستکاری کردن جوش ها خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: چند روش خانگی برای از بین بردن جوش سرسیاه

فرورفتگی سطح پوست

برای درمان فرورفتگی های سطح پوست بهتر است با تجویز پزشک از قرص آکوتان استفاده گردد. اکوتان جوش ها را ریشه کن و از به وجود آمدن فرورفتگی های جدید پیشگیری می نماید. فرورفتگی پوست همواره بخاطر جای جوش ها نیست بلکه می تواند دلایل ژنتیکی نیز داشته باشد. برای درمان از لیزر PDL و آمپول کورتن استفاده نیز می گردد. اما اگر بر روی چانه یا بینی ایجاد گردد، بهترین روش درمان استفاده از لیزر CO2 معمولی است.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 488

به "از بین بردن جای جوش به یاری مواد طبیعی در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بین بردن جای جوش به یاری مواد طبیعی در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید