تور هند: 10 راه برای فرار از شلوغی در بمبئی؛ هند

به گزارش بازی های فکری، بمبئی، شهری بسیار شلوغ است که می توان علت آن را حضور خیل عظیمی از گردشگران دانست. برای چگونگی خلاصی از این شلوغی ها، همراه خبرنگاران باشید.

تور هند: 10 راه برای فرار از شلوغی در بمبئی؛ هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

شهر بمبئی که به مومبای نیز معروفیت دارد، هر ساله میزبان میلیون ها دنیاگرد و دنیاگرد از سراسر دنیا است و همین امر باعث شده تا در بدو ورود به آن، شلوغی اجتناب ناپذیری را بواسطه حضور دنیاگرد ها، احساس کنیم.

اما کاملا حرفه ای و با به کاربردن مهارت هایی در برنامه ریزی سفر و یاری از ناوگان حمل و نقل، می توان از برخوردهای ناخودآگاه تن به تن با جمعیت و تحمل سروصدای مردم که به علت این شلوغی ها، ایجاد شده است، پیش گیری کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با 10 راه حل ارزنده و قابل توجه در خصوص چگونگی فرار از این معضل، آشنا کنیم.

1. استفاده از قطار

شبکه حمل و نقل ریلی در بمبئی، که به درستی به آن لقب شاهراه داده شده است، یک بخش کاملا منحصربه فرد و یکپارچه از این شهر است و خوشبختانه در بسیاری از مواقع، خالی از هر دنیاگرد و دنیاگردی است. استفاده از این قطارها، یکی از برترین روش هایی است که می توان هم تجربه بودن درکنار مردم محلی را درک کرد و هم از برخوردهای مکرر با جمعیت زیاد، اجتناب کرد. قطعا استفاده از این نکته، برای شما بسیار سودمند خواهد بود.

2. از ماندن در منطقه کولابا (Colaba)، خودداری کنید

بسیاری از دنیاگرد ها در بخش جنوبی شهر بمبئی حضور می یابند و در این نقطه از شهر، جمعیت زیادی از دنیاگردان مشاهده می گردد؛ و کولابا، دقیقا مرکز این شلوغی است. هرچند در نزدیکی این منطقه می توان مکان هایی مانند دروازه هند و گذرگاه کولابا را مشاهده کرد، ولی به هر حال برای پیشگیری از گیر افتادن در دام تجمع کلافه نماینده دنیاگرد ها، بهتر است نقطه دیگری از شهر را برای تماشا انتخاب کنید.

3. به مکان هایی دورتر از حومه باندرا (Bandra)، بروید

جمعیت زیادی از دنیاگرد ها و مسافران برای بازدید از باندرا، به خارج از بخش جنوبی شهر بمبئی، سفر می نمایند. این در حالی است که می توان در بخش هایی از شمال و شرق حومه شهر، مکان های تاریخی، پررونق و بسیار تماشای را یافت که قطعا به مقدار داخل شهر بمبئی ارزش تماشا و وقت صرف کردن دارد.

جالب است بدانید که در حومه این شهر زیبا و تماشای، وسائی (Vasai) و کالیان (Kalyan:شهری بندری و تاریخی در غرب استان مهاراشترا)، از جمله مکان های جالب و تماشایی است که مطمئنا با حضور در آن جا، از شلوغی و ازدحام دنیاگرد ها و گیرکردن در جمعیت زیاد آن ها، خبری نخواهد بود.

4. به تماشای کلیساهای تاریخی بروید

در شهر بمبئی تعداد بسیاری کلیسا با تاریخی کهن و بسیار قدیمی قرار گرفته است که از لحاظ معماری بسیار باشکوه و استثنایی است. این در حالی است که بسیاری از دنیاگرد ها این مکان ها را برای تماشا انتخاب نمی نمایند و این کلیساهای قدیمی تقریبا خالی و بدون تماشاگر است و معمولا داخل شهر و زیبایی های موجود در آن نظر دنیاگردان را به خود جلب می سازد. بنابراین می توان این را نوعی مزیت برشمرد و برای جلوگیری از مواجهه شدن با شلوغی ها و برخورد با جمعیت دنیاگردی به تماشای این کلیساهای کهن بروید. دراین میان می توان کلیسای سنت آن (St Anne متعلق به قرن 19 میلادی در Mazagaon) و کلیسای گلوریا (Gloria متعلق به قرن 17 میلادی در بائیکلا (Byculla)) را معرفی کرد که واقعا ارزش تماشا و تماشا کردن را خواهد داشت.

5. رفتن به سواحل اسراسرآمیز

در شهر بمبئی چندین ساحل زیبا و تماشایی وجود دارد که می تواند به عنوان مکانی آرامش بخش در سواحل دریای عربی برای مسافران و دنیاگردانی که در پی آرامش می گردند، درنظر گرفته گردد. متاسفانه مشهورترین و محبوب ترین این سواحل، مملو از جمعیت و ازدحام مردم محلی و دنیاگردان است. اما بااین حال، می توان سواحلی را یافت که از شلوغی در امان بوده و گزینه ای بسیار عالی و بکر برای گذراندن لحظاتی لذت بخش و آرام محسوب گردد. سواحل بی نظیر و خالی از جمعیت شمال بمبئی بویژه سواحل آکسا، Gorai و Erangal از جمله این مکان های فوق العاده و تماشایی است.

6. در زمان درست به بمبئی سفر کنید

یکی دیگر از راه حلهایی که می توان برای دوری از برخورد با جمعیت شلوغ دنیاگردی در شهر بمبئی به کار برد، سفر کردن به این شهر در زمانی مناسب است. البته مناسب به جهت موقعیت آب و هوایی؛ چراکه معمولا در مدتی بین ماه ژوئن تا اوت (بین ماه های تیر تا شهریور) در این شهر بادهای موسمی که باعث ایجاد بارندگی در طول روز می گردد، آغاز به وزیدن نموده و شهر تقریبا خالی از مسافر و دنیاگرد می گردد. البته ممکن است باران ناخوشایند باشد، ولی می توان آن را به چشم یک تجربه تازه و هیجان انگیز نگاه کرد که آرامش و خلوتی شهر شلوغ بمبئی را نیز درپی خواهد داشت. در این موقع از سال، شهر سکونی دوست داشتنی و مطلوب را تجربه می نماید. تنوعی از غذاهای خوشمزه و لذیذ هندی به وسیله مغازه های فروش غذا و حتی دست فروشان خیابانی به فروش می رسد و درکل می توان لحظاتی دلچسب را از بودن در این شهر که به علت حضور ابرهای باران زا تا این مقدار خلوت و ساکن است تجربه کرد. از همه مهم تر، دیگر خبری از جمعیت و ازدحام ناخوشایند دنیاگرد ها نیست.

7. از ناوی مومبای (Navi Mumbai) تماشا کنید

ناوی مومبای یا بمبئی نو که به بمبئی بزرگ نیز معروفیت دارد، بزرگ ترین شهر برنامه ریزی شده در دنیا است که در سال 1972 به عنوان دوقلو بمبئی وسعت یافت. این شهر دقیقا درکنار بمبئی و چسبیده به آن قرار گرفته و می توان با عبور از دو پل واشی و ایرولی وارد آن شد. موقعیت مکانی آن در سواحل غرب کشور هند در استان مهاراشترا است که مکان های تازه و زیبایی را برای بازدید در خود جای داده است. محله های پرزرق و برق، سواحل خیره نماینده و مکان های مجذوب کننده، از جمله تماشای هایی است که می توان در این بخش مشاهده کرد. جالب است بدانید که مسئولان این شهر برای رفتن مسافران به این قسمت از بمبئی به آن ها تورهایی که تدارک دیده شده است، پیشنهاد می نمایند.

8. محل اقامت خود را عاقلانه انتخاب کنید

شهر بمبئی مجموعه ای غنی از هتل های مجذوب کننده و بعلاوه ایر بی ان بی های (Airbnb: شرکت های ارائه دهنده و معرفی نماینده محل های اقامتی کوتاه مدت و مقرون به صرفه که به صورت اینترنتی انجام می گیرد) متعددی است که با هرنوع بودجه می توان آن ها را به دست آورد. بنابراین پیشنهاد می کنیم که هنگام ورود به این شهر برای انتخاب مکان اقامتی خود هرگز دچار استرس و تعجیل نشوید و سعی کنید با استفاده از این موقعیت های مناسب و مطلوب سفری منحصربه فرد و دلچسب را برای خود رقم بزنید.

9. در بمبئی همچون محلی ها غذا بخورید

دنیای غذا در شهر بمبئی، بسیار شگفت انگیز و وسوسه نماینده است. این شهر غنی از غذاهای متنوع، خوشمزه، اشتهاآور و دلچسب بوده و می توان تمامی غذاهای بومی و محلی از سراسر کشور هند را در آن، یافت. پیشنهاد می کنیم، از خوردن غذاهای سرو شده در رستوران هتل ها پرهیز کنید. همچون یک فرد بومی و محلی عمل کنید و از محله های مختلف شهر، غذاخوری های محلی و فروشندگان معتبر بومی، غذا تهیه کنید. در این شهر می توان گزینه های متنوعی از غذاهای گیاهخواران و گوشت خواران را نیز یافت که بسیار خوشمزه و اشتهاآور است. از بودن در بمبئی و تجربه غذاهای بومی این شهر، لذت ببرید.

10. در رویدادهای فرهنگی محلی شرکت کنید

در شهر بمبئی جشنواره ها و رویدادهای محلی مختلفی برگزار می گردد که می تواند یکی از برترین خاطرات در سفر به این سرزمین را برای هر دنیاگرد و دنیاگرد رقم بزند. به عنوان مثال می توان نمایشگاه موسیقی کلاسیک در سالن کنسرت شانموخاناندا (Shanmukhananda) در سین (Sion) را یکی از این رویدادهای جالب و فوق العاده معرفی کرد. بعلاوه رفتن به مرکز ملی هنرهای نمایشی (NCPA) هر دنیاگرد و مسافری را شگفت زده خواهد نمود.

اگر علاقه مند به سفر به هند و بمبئی هستید،انواع تورهای هندوتور بمبئیرا می توانید در خبرنگاران مشاهده نموده و برترین و مقرون به صرفه ترین تور را از فروشنده های معتبر همکار خبرنگاران انتخاب و بخرید.

تور بمبئی و گوا

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1345

به "تور هند: 10 راه برای فرار از شلوغی در بمبئی؛ هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: 10 راه برای فرار از شلوغی در بمبئی؛ هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید