یورو 2020، ایتالیا در ضربات پنالتی اسپانیا را شکست داد و فینالیست شد

به گزارش بازی های فکری، مصاف تیم های ملی ایتالیا و اسپانیا در اولین بازی مرحله نیمه نهایی یورو 2020 با پیروزی آتزوری در ضربات پنالتی انتها یافت.

یورو 2020، ایتالیا در ضربات پنالتی اسپانیا را شکست داد و فینالیست شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، در نخستین بازی از مرحله نیمه نهایی رقابت های یورو 2020، سه شنبه شب از ساعت 23:30 به وقت تهران، تیم های ملی فوتبال ایتالیا و اسپانیا در استادیوم ومبلی شهر لندن، به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی یک - یک در وقت های معمول به خاتمه رسید تا بازی به وقت های اضافه و پس از آن به پنالتی ها کشیده گردد، جایی که تیم ملی ایتالیا با نتیجه 4 بر 2 پیروز شد.

فدریکو کیه زا در دقیقه 60 برای ایتالیا گل نخست را به ثمر رساند و هم تیمی او در یوونتوس، آلوارو مواراتا در دقیقه 80 نتیجه را برای اسپانیایی ها به تساوی کشاند.

در نیمه نخست این بازی، در حالی که اسپانیایی ها به سبک و سیاق همیشگی و رد و بدل کردن پاس های کوتاه برای تملک توپ رو آوردند، ایتالیا بازی مستقیم و تهدید دروازه حریف با ارسال پاس های بلند پشت دفاع حریف را در دستور کار قرار داد.

هر دو تیم موقعیت های خوبی برای باز کردن دروازه یکدیگر داشتند که در یک سو جان لوئیجی دوناروما دروازه بان ایتالیا موقعیت اسپانیایی ها را مهار کرد و در سوی دیگر کم دقتی و تعلل بازیکنان ایتالیا منجر به از دست رفتن موقعیت های شان شد. به این ترتیب دو تیم ناکام در گگرددن دروازه یکدیگر به رختکن رفتند.

در نیمه دوم، بازی کم و بیش مانند نیمه نخست پیگیری شد، اما در نهایت این ایتالیا بود که روی یک ضدحمله و به لطف جنگندگی چیرو ایموبیله برای حفظ توپ در محوطه جریمه حریف و در ادامه ضربه زیبای فدریکو کیه زا قفل دروازه ها را شکست. ایتالیایی ها بعد از این گل موقعیت های دیگری هم برای زدن گل دوم داشتند، اما آنها را از دست دادند تا اینکه آلوارو موراتا مهاجم تعویضی اسپانیایی ها شاگردان مانچینی را مجازات کرد و 10 دقیقه به خاتمه کار طی یک همکاری هوشمندانه با دنی اولمو، با جان لوئیجی لوئیجی دوناروما تک به تک شد و با فریب دادن او گل تساوی را به ثمر رساند، گلی که منجر به کشیده شدن بازی به وقت های اضافه شد.

براساس این گزارش، در 30 دقیقه وقت اضافه دو تیم به ندرت دروازه یکدیگر را تهدید کردند اگرچه ایتالیایی ها به وسیله دومنیکو براردی یک گل زدند که به علت قرار داشتن وی در موقعیت آفساید مردود اعلام شد. رویکرد محتاطانه دو تیم برای دست زدن به ریسکی که 120 دقیقه کوشش آنها را برباد دهد در نهایت سبب شد که آنها به ضیافت پنالتی ها بروند.

در ضربات پنالتی که به وسیله ایتالیایی ها شروع شد نخست مانوئل لوکاتلی پشت اولین توپ ایستاد، همه بازیکنان این تیم به جز لوکاتلی گلزنی کردند. در سمت مقابل اما برای اسپانیایی ها دنی اولمو اولین ضربه و آلوارو موراتا چهارمین ضربه را به هدر دادند تا اسپانیا همانند دوره قبلی یورو نتواند از سد آتزوری عبور کند و به فینال برسد.

به این ترتیب ایتالیا راهی فینال شد جایی که با برنده بازی امشب تیم های ملی انگلیس و دانمارک روبه رو خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1062

به "یورو 2020، ایتالیا در ضربات پنالتی اسپانیا را شکست داد و فینالیست شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یورو 2020، ایتالیا در ضربات پنالتی اسپانیا را شکست داد و فینالیست شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید