چگونه ویندوز 10 را ریست فکتوری کنیم تا سیستم دوباره تازه نفس گردد؟

به گزارش بازی های فکری، اگر کامپیوتر ویندوز 10 شما به خوبی کار نمی کند و احساس می کنید ضعیف شده است؛ شاید وقت ریست کردن ویندوز 10 رسیده باشد.

چگونه ویندوز 10 را ریست فکتوری کنیم تا سیستم دوباره تازه نفس گردد؟

به ویژه هنگامی که مدت زمان زیادی از کار با این ویندوز 10 گذشته باشد؛ باید انتظار سنگین شدن آن را داشته باشید. اجرای صدها پروسه که به مرور افزوده شدند؛ نصب و حذف ده ها نرم افزار و دستکاری رجیستری توسط آن ها باعث کاهش سرعت ویندوز 10 می شوند.

وقتی مشاهده کردید خطاها و هنگی سیستم زیاد شده است و هر روز سیستم کندتر از روز پیش است؛ زمان ریست فکتوری یا ریستارت کارخانه ویندوز 10 است. همواره نیازی نیست ویندوز را از ابتدا نصب کنید تا همه چیز پاک گردد. در ادامه می گوییم چگونه می توانید دوباره ویندوز 10 را بدون نصب از ابتدا، سرحال کنید:

نحوه ریست فکتوری ویندوز 10

1- وارد منوی Start ویندوز 10 شده و روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید تا پنجره تنظیمات یا Settings ویندوز باز گردد:

2- در پنجره تنظیمات روی گزینه Update & Security بزنید:

3- از منوی سمت چپ روی گزینه Recovery کلیک کنید و بعد در پنجره اصلی گزینه Get started را زیر بخش Reset this PC بزنید. اگر می خواهید ویندوز 10 را از روی یک درایو خارجی ریستارت کنید؛ باید وارد بخش Recovery Drive شوید:

4- در این مرحله چندین انتخاب دارید. در ابتدا، باید تصمیم بگیرید فایل های خودتان باقی بمانند و فقط اپلیکیشن های دانلود شده پاک شوند یا اینکه همه چیز پاک گردد؛ انگار از ابتدا شروع کردید.

اگر گزینه Keep my files را انتخاب کردید؛ فهرستی از برنامه هایی که با این ریستارت پاک می شوند را خواهید دید.

اگر گزینه remove everything را انتخاب کنید؛ تصمیم گرفتید هم فایل ها و هم اپلیکیشن های نصب شده به طور کامل از روی سیستم پاک شوند.

اگر می خواهید به طور کامل از دست همه چیز خلاص شوید و یک ویندوز 10 کاملا تازه داشته باشید؛ مایکروسافت پیشنهاد می نماید گزینه پاک سازی درایو را انتخاب کنید؛ اگرچه بعدا بازیابی فایل های از دست رفته بسیار سخت خواهد بود و باید کاملا مراقب باشید.

5- در نهایت، روی گزینه Reset بزنید تا کامپیوتر شما پروسه ریست فکتوری ویندوز 10 را شروع کند. کامپیوتر ریستارت می گردد که این فرآیند چند دقیقه ای طول می کشد:

وقتی دوباره به ویندوز 10 برگشتید؛ خواهید دید که برنامه ها پاک شدند و یک سیستم کاملا تازه نفس در اختیار دارید.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 146

به "چگونه ویندوز 10 را ریست فکتوری کنیم تا سیستم دوباره تازه نفس گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ویندوز 10 را ریست فکتوری کنیم تا سیستم دوباره تازه نفس گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید