مقابله با موشک های مافوق صوت با هوش مصنوعی

به گزارش بازی های فکری، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، در جریان برگزاری تمرین های نظامی سپر نیرومند ناتو، نیروی دریایی انگلیس از این فناوری تازه رونمایی نموده است. این مانورهای نظامی با مشارکت 10 کشور، 15 کشتی، دهها هواپیما و حدود 3300 نفر اجرا شده است. تمرین های نظامی مذکور در سواحل اسکاتلند و نروژ اجرا شده و هدف از این کار شناسایی، ردیابی و مقابله با موشک های مافوق صوت و نیز بالستیک بوده است.

مقابله با موشک های مافوق صوت با هوش مصنوعی

موشک های مافوق صوت که سریع تر از سرعت صوت و در نزدیکی آب دریا حرکت می نمایند به سختی قابل شناسایی هستند و مختل کردن عملکرد آنها مستلزم محاسبه سریع و تصمیم گیری آنی است. اگر این موشک ها در فاصله 1500 متری هدف شناسایی نشوند، نابودی آنها بسیار سخت خواهد بود. همچنین شناسایی و مقابله با این موشک ها مستلزم تحلیل و آنالیز حجم زیادی داده با سرعت بالا است.

استفاده از هوش مصنوعی در این فرایند باعث می گردد بتوان انبوه داده ها را با سرعت بالایی تحلیل کرد و الگوهای ضروری را استخراج کرد.

متخصصان آزمایشگاه دی اس تی ال وزارت دفاع انگلیس با همکاری شرکت های Roke، CGI، BAE Systems توانسته اند سیستم هوش مصنوعی ابداع نمایند که توانسته دو نوع موشک مافوق صوت به نام های اچ ام اس دراگون و اچ ام اس لنکستر را شناسایی کند. انتظار می رود با پیشرفت این سیستم توانایی آن برای شناسایی همزمان موشک های مافوق صوت بیشتر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1025

به "مقابله با موشک های مافوق صوت با هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله با موشک های مافوق صوت با هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید