مزدور آمریکایی: قصد حمله به کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا را داشتیم

به گزارش بازی های فکری، دومین مزدور آمریکایی شرکت کننده در برنامه ربودن رئیس جمهور ونزوئلا توضیح داد قصد آن ها حمله به کاخ ریاست جمهوری بوده است.

مزدور آمریکایی: قصد حمله به کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا را داشتیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ایدن بری دومین مزدور آمریکایی دستگیر شده در ونزوئلا اعتراف کرد قصد او و هم دستانش حمله به کاخ ریاست جمهوری و ربودن نیکلاس مادورو بوده است.

به نوشته روزنامه گاردین، بری در اعترافاتی که از تلویزیون ونزوئلا پخش شد گفت، گروه آن ها با دو قایق ماهیگیری وارد این کشور شده بودند و هدف اصلی آن ها حمله به کاخ ریاست جمهوری بود.

پیش از بری، لوک دنمن مزدور آمریکایی دیگری که در این عملیات نافرجام شرکت نموده و دستگیر شده بود گفت قصد آن ها ربودن مادورو و انتقال وی به آمریکا بوده اما از این که چگونه می خواستند رئیس جمهور ونزوئلا را بربایند حرفی نزده بود.

بری که حضور در عراق را در کارنامه دارد در این باره گفت، قصد داشتند به هر نحو ممکن وارد کاخ میرافلورس شده و پس از ربودن مادورو، او را به پایگاه هوایی لا کارلوتا منتقل نمایند.

هنگامی که از این کهنه سرباز 41 ساله پرسیده شد هواپیمای حامل مادورو قرار بود به کجا پرواز کند گفت: گمان می کنم به آمریکا.

اوایل هفته جاری، این افراد مسلح قصد داشتند به ایالت لاگوآیرا واقع در شمال ونزوئلا حمله نمایند که در پی اقدام نیروهای امنیتی کاراکاس، هشت نفر از این مهاجمان کشته شدند و تعدادی نیز دستگیر شدند که اتباع آمریکایی نیز در میان آنها حضور داشتند.

بنا به گزارش رویترز، مقامات ونزوئلا روز دوشنبه دنمن و بری شهروندان آمریکایی و یازده نفر دیگر را در رابطه با توطئه ناکام واشنگتن برای ورود به ونزوئلا به وسیله ساحل کارائیب و خلع مادورو از قدرت دستگیر کردند.

رئیس جمهور ونزوئلا در حین یک کنفرانس خبری که به وسیله تلویزیون این کشور پخش می شد بعد از اعترافات دنمن گفت: دونالد ترامپ مسئول مستقیم این حمله است. اما با وجود شواهد کافی در این زمینه، ترامپ دخالت آمریکا در این کوشش نافرجام را انکار کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 345

به "مزدور آمریکایی: قصد حمله به کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا را داشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزدور آمریکایی: قصد حمله به کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا را داشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید