مروری بر فراز و فرودهای کمپانی تسلا در سال 2019

به گزارش بازی های فکری، سال 2019 برای کمپانی تسلا با فراز و فرودهای زیادی همراه بود. ایلان ماسک در این شروع این سال تاسیس کارخانه جدید این شرکت در چین را خاطرنشان کرد و در سرانجام 2019 نیز ارزش سهام شرکت به بیشترین حد در تاریخ فعالیتش رسید. اما در فاصله شروع تا سرانجام این سال، اتفاقات مهم دیگری نیز اتفاق افتاده اند. در ادامه به مرور ماهانه فعالیت های تسلا در سال گذشته میلادی می پردازیم:

مروری بر فراز و فرودهای کمپانی تسلا در سال 2019

ژانویه: تاسیس کارخانه در شانگهای

خودروساز محبوب در اولین ماه از سال 2019 در یک اقدام عجیب، کارخانه جدید خود را در شانگهای تاسیس کرد. این اتفاق از این جهت عجیب است که تسلا اولین خودرو ساز غربی است که به صورت مستقل و بدون شراکت با کمپانی های چینی در این کشور خط فراوری راه اندازی می نماید.

فوریه: ثبت دو فصل اقتصادی پیروز

در 15 سالی که از عمر کمپانی تسلا می گذرد (در ابتدا با نام تسلا موتورز فعالیت می کرد)، این شرکت همواره در همه فصول اقتصادی در کسب سود پیروز نبوده است، بنابراین پیروزیت های متوالی در سه ماهه سوم و چهارم سال 2018 می توانست یک دستاورد مهم برای آن باشد که توجه بسیاری را به کسب و کارش جلب می کرد.

مارس: رونمایی از مدل Y

در سومین ماه از سال گذشته، ایلان ماسک از SUV کراس اور جدید شرکت به نام مدل Y رونمایی کرد که پیش از معرفی در خبرها از آن به عنوان محصول بزرگ بعدی تسلا یاد می شد.

آوریل: مقایسه تسلا با ترانوس

ارزش سهام تسلا در نیمه اول 2019 در حال تغییر بود و پیش بینی می شد در ادامه این شرکت با مسائل بیشتری روبرو گردد. منتقدین ماسک و شرکتش با خوشحالی تمام، تسلا را با ترانوس و ماسک را با الیزابت هولمز مقایسه می کردند و امید داشتند ورشکستگی اش را ببینند.

مه: جذب سرمایه برای بقا

انتها در ماه مه، ماسک ناچار می گردد با عرضه سهم، 2.7 میلیارد دلار برای نجات کسب و کار خود دریافت کند.

ژوئن: افت ارزش سهام

به طور کلی، در 6 ماه اول سال، ارزش سهام این شرکت با نوسان و افت پی در پی همراه بود که همین مورد سرمایه گذاران را ناامید نموده بود. اما این کاهش ارزش در ماه ژوئن به شدیدترین میزان خود رسید.

جولای: فروش مدل 3 اوج می گیرد

در شروع نیمه دوم سال، به لطف محبوبیت مدل 3 میزان فروش تسلا افزایش می یابد تا حدی که نزدیک به 100 هزار دستگاه از این مدل را به فروش می رساند.

اوت: بزرگترین پشتیبان تسلا در وال استریت با واقعیت روبرو می گردد

آدام جوناس از موسسه مورگان استنلی برای مدت زیادی حامی سرسخت ماسک و خودروسازی تحت مدیریتش بود، اما حتی او هم مجبور می گردد توقع خود از این شرکت را کم کند. او در ماه اوت، خودروساز محبوبش را این گونه خطاب کرد: اساسا بیش از حد باارزش تلقی می گردد، اما از نظر استراتژیک ارزش واقعی آن دست کم گرفته شده.

سپتامبر: پورشه تایکان؛ رقیبی جدید

در ماه سپتامبر پورشه از اتومبیل تمام الکتریکی خود با نام تایکان رونمایی کرد که معینا برای رقابت با تسلا و کسب سهم از بازار خودروهای الکتریکی فراوری شده است. اما این رقابت از آن جهت برای تسلا ارزشمند است که با وجود سابقه کمی که در صنعت خودروسازی دارد، یکی از بزرگترین و بهترین خودروسازان دنیا آن را به مبارزه طلبیده است و این یعنی ماسک و همکارانش در جهت درستی قدم گذاشته اند که حتی پورشه هم از حضور آن ها احساس نگرانی می نماید.

اکتبر: فراوری مدل S کنار گذاشته می گردد

ماسک اظهار داشت ممکن است تسلا به خاطر حس خاطره انگیزی که مدل S تداعی می نماید، بار دیگر فراوری این مدل محبوب را ادامه دهد. اما معین بود که این شرکت به مدل های جدید تعهد بیشتری دارد.

نوامبر: سایبرتراک، سورپرایز سال تسلا!

در میانه سه ماهه سرانجامی 2019، ایلان ماسک بار دیگر روی صحنه حاضر شد تا جذاب ترین لحظه سال را برای هواداران تسلا رقم بزند. او در این مراسم از اولین پیکاپ تراک این کمپانی با نام سایبرتراک رونمایی کرد که یک محصول آینده نگرانه با طراحی متفاوت و معینات شگفت انگیز به شمار می آید.

دسامبر: ارزش سهام تسلا به بیشترین حد در تاریخ این شرکت رسید!

در نهایت تسلا سال 2019 را با پیروزیت بزرگی به سرانجام رساند. در این ماه ارزش سهام این شرکت با رشدی بی سابقه به بیشترین حد در طول فعالیتش رسید. ارزش هر سهم در دسامبر 2019 به 420 دلار رسید و تسلا توانست با ارزش کلی 25 میلیارد دلار، در بازار سهام در جایگاهی بالاتر از جنرال موتورز بایستد.

منبع: Business Insider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 71

به "مروری بر فراز و فرودهای کمپانی تسلا در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر فراز و فرودهای کمپانی تسلا در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید