طراحی و بازسازی خانه دو طبقه

به گزارش بازی های فکری، چیزی که برای ساکنین این خانه (یک خانواده 4 نفره) حائز اهمیت بود، تقسیم بندی مناسب و ادغام متعادل فضاهای عمومی و خصوصی بود. ما هم کوشش کردیم با طراحی و بازسازی خانه دو طبقه یک حریم امن و راحت و منعطف برای آن ها فراهم کنیم. عظیم ترین سالن خانه به آشپزخانه، غذاخوری و پذیرایی اختصاص دارد. این سالن از ورودی آغاز شده و تا بالکن اصلی ادامه پیدا می نماید. هر دو اتاق خواب، با درب های آونگی به این سالن متصل می شوند.

طراحی و بازسازی خانه دو طبقه

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

با این کار، اتاق های خصوصی را در یک حریم جداگانه قرار دادیم و ظاهر منحصر به فرد آپارتمان را هم حفظ کردیم. سپس نوبت به ایجاد تغییرات در مرکز خانه شد. جایی که همه فضاهای خالی به هم متصل شده و چیدمان خانه را شکل می دهند. یک کمددیواری ادغام شده در این قسمت نصب کردیم که به عنوان نقطه کانونی این سالن، از همه فضاهای عمومی و خصوصی گذشته و طراحی و بازسازی خانه دو طبقه را جذاب تر نموده.

نقشه

این کمد، حاوی تعداد زیادی کشو و قفسه دیواری می باشد که در هر اتاق کارایی خاص خود را دارند. درب های آونگی دو اتاق خواب با درب های کشویی تمام قد تعویض شدند تا تردد بین این فضاها راحت تر انجام گردد.

وقتی این درب های کشویی باز می شوند، پشت دیوار و باقی مبلمانی که دو طرف خود دارند مخفی شده و اتاق خواب را با سالن پذیرایی یکی می نمایند. انگار اتاق و سالن کاملا ادغام شده و هیچ مرزی بین آن ها وجود ندارد.

بخش مرکزی خانه با عناصر سبز-طوسی روشن (رنگ مورد علاقه صاحبخانه) دکور شده. این عناصر در ترکیب با نور طبیعی، رنگ چوب و رنگ طوسی، آرامش محیط را صدچندان نموده. قبل از بازسازی، چرخش و جریان صافی در آپارتمان وجود داشت که همچنان به قوه خود باقیست. ولی بعد از بازسازی، یک چرخش زیرمجموعه دیگر هم به این مکان اضافه شده که به موازای دیوار تاکیدی حرکت می نماید و کل فضا را به هم متصل می نماید.

به لطف این جریان جدید، توانستیم یک تخت دو طبقه در اتاق خواب کوچک تر قرار بدهیم و با یک پرده، حریم خصوصی آن را تامین کنیم. با این کار همه اعضای خانه می توانند به بالکن کوچکی که به خاطر نقشه قبلی ساختمان در موقعیت بدی قرار گرفته است، دسترسی داشته باشند.

منبع: archdaily

منبع: بازسازی ساختمان
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 299

به "طراحی و بازسازی خانه دو طبقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و بازسازی خانه دو طبقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید