سفری کوتاه به شهرستان گلمکان خراسان رضوی ، شهر سلسله غارها

به گزارش بازی های فکری، گلمکان یکی از شهرهای پر جمعیت استان خراسان رضوی است که از توابع شهر نیشابور به شمار می آید. این شهر به علت موقعیت خاص جغرافیایی خود مملو از زیبایی ها است، آنچنان که می گردد بدون دغدغه در طبیعت اطراف گشتی زد و از آثار باستانی و تاریخی موجود در منطقه لذت برد. این شهر به علت جذابیت های طبیعی خود همیشه مورد توجه مردم محلی ناحیه و بعلاوه گردشگران تورمشهد بوده و می توان به جرات گفت که از پربازدید ترین شهرهای خراسان رضوی است و هر ساله به وسیله حجم گسترده ای از گردشگران تورمشهد مورد بازدید قرار می گیرد. در ادامه قصد داریم به بعضی جذابیت های گلمکان، این شهر نه چندان آشنا سری بزنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

سفری کوتاه به شهرستان گلمکان خراسان رضوی ، شهر سلسله غارها

1) چشمه سو

این چشمه فوق العاده زیبا در گلمکان را می توان به عنوان دریاچه ای دائمی در این منطقه به حساب آورد. چشمه سو در فاصله 15 کیلومتری شهر چناران خراسان رضوی واقع شده است. اگر از گردشگران تورمشهد هستید، می توانید این چشمه فوق العاده دیدنی را در 60 کیلومتری غرب مشهد به راحتی پیدا کنید. وسعت این دریاچه در کل 15 هکتار بوده و در ارتفاعات کوه های بینالود قرار گرفته است. این چشمه به علت موقعیت خاص خود بین کوه های منطقه محصور است. شما می توانید با کمی راه پیمایی به آن دست پیدا نموده و از چشم انداز آن لذت ببرید. جالب است بدانید که این منطقه با آب و هوای مطبوع و منظره ها زیبا توانسته سهم به سزایی در جذب گردشگران تورمشهد و جهانگرد های محلی شهر گلمکان را برعهده داشته باشد، از جهت دیگر، این منطقه می تواند مقصدی فوق العاده برای انواع تورطبیعت گردی و تور یک روزه شما باشد.

2) پرده رستم

این جاذبه گردشگری گلمکان یا بهتر است بگوئیم سلسله غارهای منطقه که به پرده رستم معروفند، جذابیت خاص بصری و اعجاب ویژه ای به منطقه بخشیده اند. در این رشته کوه می توان دهانه های متعددی از غارها را مشاهده کرد. این دیواره صخره ای و آهکی یکی از جذابیت های خاص منطقه است و به وسیله مسافرین تورمشهد مورد بازدید قرار می گیرد، اگرچه باید گفت دسترسی به این غار و مشاهده آن از نزدیک کار ساده ای نیست، چراکه غار در ارتفاعات قرار گرفته است و رسیدن به آن به مهارت های خاص کوهنوردی احتیاج دارد، اما اگر علاقه دارید از نزدیک این غار را دیدن کنید، می توانید با توریک روزه ای همراه شده و به همراهی بعضی کوهنوردان ماهر از غار بازدید نمائید. مهم ترین غار این مجموعه را غار کفتر می نامند، چراکه فرو رفتگی های این صخره آهکی موجب شده لانه ای فوق العاده و دنج برای حجم عظیمی از کبوترهای منطقه به وجود بیاید. غار اغل از دیگر غارهای این مجموعه است. روستاییان در بعضی فصل های سال برای نگه داری حیوانات خود از این غار بهره می گیرند، از این گذشته با توجه به موقعیت خاص شهرستان گلمکان و واقع شدن آن در ارتفاعات، می توانید در فصل های پر بارش بهار و پاییز از طبیعت فوق العاده منطقه بهره مند شوید و در قالب تورطبیعت گردی از دامنه های زیبا و طبیعت ناحیه بازدید کنید. این شهرستان به علت موقعیت خاص جغرافیایی و آب و هوای مطبوع همیشه توانسته مسافرین تورمشهد را به خود جذب کند و خاطره ای فوق العاده به یاد ماندنی از سفری دلچسب در قالب تورمشهد را در فکر آن ها به ثبت برساند.

منبع: همگردی
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1528

به "سفری کوتاه به شهرستان گلمکان خراسان رضوی ، شهر سلسله غارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری کوتاه به شهرستان گلمکان خراسان رضوی ، شهر سلسله غارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید