تزریق 60 میلیون متر مکعب آب همزمان با احداث تصفیه خانه 6 تهران

به گزارش بازی های فکری، بختیاری گفت: با احداث تصفیه خانه 6 تهران، 60 میلیون مترمکعب آب به سطح شهر تهران اضافه و مسائل کمبود فشار آب رفع می گردد.

تزریق 60 میلیون متر مکعب آب همزمان با احداث تصفیه خانه 6 تهران

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار محمدرضا بختیاری مدیر عامل آب تهران در بازدید از تصفیه خانه شماره 6 تهران گفت: تصفیه خانه 6 تهران پنجشنبه 8 آبان 99 سال جاری به بهره برداری می رسد.

او ادامه داد: این تصفیه خانه، چون در ارتفاع و بالاتر از شهر تهران قرار گرفته است به راحتی آب پس از تصفیه در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. در حال حاضر بیشتر مناطق شمال تهران از تصفیه خانه جلالیه و کن پمپاژ می شوند که با افتتاح این تصفیه خانه بخشی از تصفیه خانه شمال تهران از مدار خارج می گردد.

مدیر عامل آب تهران بیان نمود: با اجرای تصفیه خانه 6 تهران، 60 میلیون متر مکعب آب به سطح شهر تهران اضافه می گردد و مسائل کمبود فشار هم رفع خواهد شد.

بختیاری توضیح داد: این تصفیه خانه آبرسانی مناطق 21، 22، 9، 5 و 18 و شهر پرند را که حدود 1.5 میلیون نفر هستند، پوشش می دهد.

او اضافه نمود: این تصفیه خانه نقش بسیار مهمی در پدافند غیر عامل دارد به طوری که در مواقعی که مسائلی پیش می آید این تصفیه خانه می تواند مسائل را رفع کند.

مدیر عامل آب تهران گفت: لوله کشی آب از سد کرج به طول 30 کیلومتر وارد این تصفیه خانه می گردد و پس از تصفیه برای مصرف وارد مدار می گردد و البته زمانی که بارندگی در سد کرج شدید بود کدورت آب بالا می رفت و مسائل عدیده ای برای ما به وجود می آورد، ولی با احداث این تونل مشکل کدورت آب هم رفع می گردد.

او بیان نمود: افتتاح این سد بسیار کار ارزشمند و مهمی برای شهر تهران است و می تواند احتیاج شهر تهران را در مواقع ضروری رفع کند.

بختیاری اضافه نمود: تا به امروز هزینه این تصفیه خانه 480 میلیارد تومان برآورد شده است، ولی ارزش امروزی این تصفیه خانه بالای 1500 میلیارد تومان است.

مدیر عامل آب تهران در انتها گفت: در حال حاضر به طور متوسط در سال 70 درصد از آب سطحی و 30 درصد هم از آب های زیر زمینی استفاده می گردد که با افتتاح این تصفیه خانه کیفیت آب در تهران افزایش می یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 593

به "تزریق 60 میلیون متر مکعب آب همزمان با احداث تصفیه خانه 6 تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق 60 میلیون متر مکعب آب همزمان با احداث تصفیه خانه 6 تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید