آشنایی با جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه Kuşadası

به گزارش بازی های فکری، جاذبه های گردشگری کوش آداسی

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ترکیه شما را با جاهای دیدنی کوش آداسی که یکی از شهرهای محبوب نزد گردشگران در کشور ترکیه است آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه Kuşadası

مختصری درباره شهر زیبای کوش آداسی بدانید :

کوش آداسی یکی از پرطرفدارترین بنادر کشتی های کروز در سواحل دریای مدیترانه است و در 71 کیلومتری شهرستان مرکزی استان آیدین و در نوار ساحلی منطقه اژه واقع شده است این شهرستان که از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه جزیره دیلک همسایه است در کانون مراکز مهم توریستی از جمله ازمیر،افسوس، مریم آنا (خانه مریم)، میلت، دیدیم، پاموک کاله، مارماریس و بودروم واقع شده است. بندر کوش آداسی به دلیل نزدیکی با جزیره یونانیساموس برای توریستان که به ترکیه مسافرت می نمایند، از جذابیت خاصی برخوردار است. از بندر کوش آداسی در ماه های بهار و تابستان سفرهای منظم با قایق های موتوری به جزیره یونانی ساموس برگزار می گردد. قایق های تفریحی مدرن که تورهای آبی را برگزار می نمایند زیبایی خاصی به این بندر بخشیده اند. بندر کوش آداسی یکی از بنادر مهم منطقه می باشد

چرا کوش آداسی ؟

  • کوش آداسی مقصدی که تعطیلات بی نظیری را به توریستان ارائه می دهد
  • کوش آداسی، یکی از معروف ترین شهر های کشور ترکیه در حوزه دریای اژه می باشد.
  • کوش آداسی جزیره ای برای همه افراد با هر نوع سلیقه ای
  • چه افرادی که در پی مکانی برای استراحت می گردند و چه کسانی که در پی ساحل آرام و زیبا هستند. تابش آفتاب 300 روز در سال !
  • آب و هوای مدیترانه ای کوش آداسی با تابستان گرم و زمستان های خنک با وزش باد ملایم موجب شده است تا فصل توریستی طولانی را بخصوص برای علاقه مندان به حمام آفتاب، داشته باشد.
  • ساحل نقره ای و طولانیکوش آداسی که با ارائه انواع فعالیت های تفریحی روز خاطره انگیز برای شما ایجاد می نماید.

منطقه بندرگاه

بسیاری از جاذبه های توریستی در منطقه بندرگاه تاسیس شده است، کاروانسرای معروف این منطقه به وسیله ازوک محمود پاشا در سال 1618 ساخته شده است. در قسمت جنوب غربی منطقه بندرگاه خانه های نیمه چوبی که مربوط به قرن 19 می باشد را میبینید، دیواره دروازه جنوبی شهر قدیمی هنوز هست و به خوبی از آن محافظت می گردد.

ساحل بانوان (Kadınlar Denizi)

این ساحل که در دو کیلومتری شهر واقع شده است، پرطرفدارترین خط ساحلی در اطراف کوش آداسی است. در این ساحل ورزش های آبی مفرح بسیار زیادی وجود دارد؛ به علاوه اگر گرسنه هم شدید، می توانید در کافه های متعدد این ساحل غذا نوش جان کنید. این ساحل در تابستان ها پر از افراد محلی و بعلاوه توریستان است. در روزهای غیرتعطیل هفته جمعیت کمتری در این ساحل دیده می گردد اما انتظار نداشته باشید که با ساحلی خالی و بدون توریست روبرو شوید. ماه ژوئیه الی اوت، شلوغ ترین موقع سال در این ساحل است.

جزیره کبوتر

گذرگاهی 350 متری در نزدیکی کوش آداسی توریستان را به جزیره کبوتر می رساند، در این جزیره بقایای یک قلعه بیزانسی متعلق به قرن 13 میلادی روی صخره های سنگی وجود دارد.این جاذبه کوش آداسی یکی از جاذبه هایی است که پیاده روی در کنار ساحل آن بسیار دوست داشتنی است.

میلتوس

میلتوس مانند Priene یکی دیگر از شهرهای بندری بزرگ دوران هلنیست است و چون این شهر در لجن و گل و لای فرو نرفت، زندگی و سکونت مردم تا دوران سلجوقی در قرن 14 ادامه یافت. این بدان معنی است که ویرانه های این شهر متعلق به دوراه های زمانی مختلف است. در بازدید از این منطقه، تئاتر بزرگ با ظرفیت 15 هزار نفر و منظرههای فوق العاده زیبا ار منطقه ها مرتفع را از دست ندهید. قدمت این منطقه به دوران یونان باستان می رسد اما بعدها به وسیله رومی ها به طور کلی بازسازی شد.

دقیقا بالای تئاتر، چند دیوار قلعه بیزانسی واقع شده است و در سمت شرقی آن، بقایای معبد آپولو را می توان مشاهد کرد. حمام های Faustina که به خوبی حفظ شده و به جای مانده است، در جنوب تئاتر واقع شده است. از دیگر بناهای تاریخی موجوود این شهر می توان به کاروانسرای سلجوقی و دیگر ویرانه های شهر باستانی یونانی-رومی اشاره نمود. اینجا بعلاوه موزه بسیار خوبی از تاریخ میلتوس و Priene وجود دارد که می توانید با بازدید از آن، به طور کامل با تاریخ و هر آنچه بر سر این منطقه آمده، آشنا شوید.

شبه جزیره دیلک

شبه جزیره دیلک یکی دیگر از جاذبه های کوهستانی با منظره های ساحلی زیبا است، این شبه جزیره یک پارک ملی است که با کوش آداسی 26 کیلومتر فاصله دارد و می توان یک روز پر آرامش را سپری کرد.در این شبه جزیره چندین ساحل برای شنا و گرفتن حمام آفتاب وجود دارد، غار زئوس یکی از پرطرفدارترین جاذبه های این منطقه است

معبد دیدایما

اینجا مرکز مذهبی در دوران هلنیست بود و معبد دیدایما که از مهم ترین معابد آن دوران بود، در این منطقه واقع شده استکه دومین معبد بزرگ دنیا باستان است. در اینجا هنوز هم ستون های بلند معبد آپولو (که زمانی تعداد آن ها 122 ستون بود)، قدبرافراشته اند و می توان آن را یکی از برترین نمونه های معابد یونانی در ترکیه خواند که به خوبی حفظ شده است. معبد دیدایما در دنیای کلاسیک باستان، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود و می توان گفت بعد از معبد دلفی، مهم ترین معبد آن موقع به شمار می رفت. در دوران حکومت کنستانتین بزرگ و تغییر آیین او به مسیحیت بود که دیدایما اهمیت پیشین خود را از دست داد.

کیرازلی (Kirazli) کوش آداسی

روستای عجیب و جالب کیرازلی در میان باغ های انگور و مزارع سرسبز احاطه شده است. بودن در این مکان احساسی بی خاتمه را به شما منتقل می نماید. این روستا مکانی عالی برای یک بعدازظهر گشت و گذار در میان کوچه هایی با خانه های ردیف شده سنتی و سرک کشیدن در میان نبض آرام زندگی روستایی ترکیه است. تعدادی رستوران و کافه دوست داشتنی در اینجا وجود دارد، بنابراین می توانید مدتی را به استراحت کردن و تفکر بپردازید.

اگر یگ توریست غذایی هستید بهتر است روز شنبه که بازار کشاورزان در روستا برپا می گردد به این مکان سفر کنید. در اینجا می توانید محصولات تازه و بسیار خوبی را تهیه کنید. کیرازلی 10 کیلومتر از جنوب کوش آداسی فاصله دارد.

  • جاهای دیدنی استانبول
  • جاهای دیدنی آنتالیا
  • مراکز خرید استانبول
منبع: تاپ تراول
انتشار: 21 مهر 1403 بروزرسانی: 21 مهر 1403 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1660

به "آشنایی با جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه Kuşadası" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه Kuşadası"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید