کشف رازهای خانه داری هتل: کارکنان چه نکات پنهانی درباره شما را زیر نظر دارند؟
به گزارش بازی های فکری، حتی اگر در خانه همیشه فرد مرتبی هستید، احتمالا در رقابت با کارکنان خانه داری هتل ها مغلوب شوید؛ چراکه خانه داران هتل متوجه جزئیات کوچکی می شوند که اصلا به فکر شما خطور نمی کند!

اگر خودتان را فردی مرتب می دانید، احتمالا در خانه شما، همه چیز در جای خودش است. می دانید که لباس های تمیز و کثیف را کجا بگذارید؛ غذاهای مانده را مستقیما در یخچال قرار می دهید و حوله ها را روی قفسه ها و جارختی آویزان می کنید. اگر فرزندی دارید، امیدوارید که اسباب بازی هایش را هر شب قبل از خواب، در قفسه ها و سبدها قرار دهد؛ اما وقتی در هتل اقامت دارید، مرتب نگه داشتن اتاقتان سخت است؛ این در حالی است که خدمات نظافت هتل به همین منظور حاضر هستند تا شما بتوانید استراحت کنید و نیازی به فکر کردن به نظافت نداشته باشید. طبیعی است ذهنتان مشغول شود و از خود بپرسید که کارکنان خانه داری هتل، حین نظافت، متوجه چه چیزهایی می شوند و به چه مواردی دقت می کنند.
برای پاسخ به این سوال، ما با کارشناسان مهمان داری و نظافت صحبت کردیم. در ادامه به برخی از نکات مهمی پرداخته ایم که کارشناسان به آن اشاره کرده اند.
توجه به عادت های پایدار محیطی شما
کارکنان خانه داری هتل به عادت های پایدار محیطی شما توجه می کنند؛ مثلا مواردی چون زباله های پلاستیکی، بطری های آب، ظروف پلاستیکی، لیوان های فوم و انباشت حوله های حمام می تواند توجه آن ها را جلب کنند. به گفته آندی دی سیلوا، مدیرعامل هتل ایمپریوم (Hotel Emporium)، استفاده از بسته بندی های سازگار با محیط زیست و تشویق به استفاده مجدد از حوله ها، می تواند کمک کننده باشد.
توجه به میزان زباله در اتاق
اتاقی که به شدت بهم ریخته و پر از زباله است، کار کارکنان خانه داری هتل را سختتر می کند. کیم رندال، یکی از نظافتچی های هتل هیلتون بالتیمور اینر هاربر (Hilton Baltimore Inner Harbor)، می گوید:
وقتی می بینم اتاق پر از زباله است، می دانم که باید زمان بیشتری را برای تمیز کردن صرف کنم.
از جمله مواردی که ممکن است مشکلاتی ایجاد کند، به جای مانده خمیردندان در روشویی و لکه های حمام هستند.
مشاهده وسایل الکترونیکی و لوازم هتل
کارکنان بخش خانه داری به سرعت متوجه گم شدن لوازم الکترونیکی شما یا هتل می شوند. کیم رندال اضافه می کند:
من می خواهم اتاق شما را به بهترین شکل نظافت کنم؛ بدون اینکه به حریم خصوصی شما وارد شوم؛ بنابراین همیشه وقتی مردم کامپیوترهایشان را روی تخت می گذارند، متوجه می شوم.
کنترل تلویزیون از جمله لوازمی است که معمولا گم می شود و جست وجوی آن می تواند زمان زیادی را از کارکنان خانه داری هتل بگیرد. قرار دادن کنترل روی میز پاتختی یا همان جایی که آن را برداشته اید، بهترین راه برای کمک به کارکنان خانه داری است.
توجه به انعام
کارکنان خانه داری هتل متوجه می شوند که آیا انعامی به آن ها داده اید یا نه. اگرچه این امر الزامی نیست، نشان دادن قدردانی شما با یادداشتی برای تشکر و چند اسکناس اضافی، می تواند کار شما را برای کارکنان خانه داری هتل آسان تر و تجربه اقامت تان را بهتر کند. ماری د آرگنیس-فرناندز، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت راهکارهای هتلداری ام دی ای (MDA Hospitality Solutions) اذعان دارد:
توجه به امکانات موردنیاز، تاکردن عروسکی حوله برای سورپرایز بچه ها یا اطمینان از راحتی شما، نمونه هایی از رفتار محبت آمیز کارکنان خانه داری هتل هستند.
به طور کلی، کارشناسان مهمان داری قصد دارند تا توجه شما را به این نکته جلب کنند که کارکنان خانه داری هتل در حین تمیز کردن اتاق، شما را قضاوت نمی کنند و تمرکزشان بر انجام کار خود است؛ با این حال، توجه به عادت های پایدار، مراقبت از وسایل شخصی و دادن انعام می تواند به خوشحالی همه کمک کند.
منبع: کجارو / huffingtonpost.co.uk