کشته شدن 12 تن دیگر در اعتراضات میانمار

به گزارش بازی های فکری، همزمان با اینکه رهبر موقت دولت موازی غیرنظامی میانمار در نخستین سخنرانی عمومی خود متعهد به پیگیری انقلابی برای ابطال کودتای نظامی اول فوریه شد، شاهدان و رسانه ها روز شنبه از کشته شدن دست کم 12 تن به دست نیروهای امنیتی میانمار گزارش دادند.

کشته شدن 12 تن دیگر در اعتراضات میانمار

به نقل از خبرگزاری رویترز، شاهدان گفتند، در جریان تیراندازی نیروهای پلیس به تحصن معترضان در ماندالای، دومین شهر بزرگ میانمار، دست کم پنج تن کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

رسانه های داخلی گزارش دادند، یک تن دیگر در شهر پیای و پنج تن دیگر نیز در تیراندازی پلیس در شهر یانگون کشته شدند.

میات تو، فعال مستقر در ماندالای گفت: نیروهای امنیتی با مردم بی دفاع به گونه ای رفتار می کنند که گویی در یک منطقه جنگی هستند. در این تیراندازی ها یک نوجوان 13 ساله نیز کشته شد.

سی تو تان، یکی دیگر از معترضان میانماری گفت: من به چشم خود دیدم که در جریان تیراندازی های پلیس دو تن از جمله یک راهب بودایی کشته شدند.

یکی از شاهدان در شهر پیای گفت: نیروهای امنیتی ابتدا جلوی یک آمبولانس را گرفتند و اجازه ندادند به دو فرد زخمی رسیدگی کند و همین امر منجر به کشته شدن یکی از آنها شد.

یک راننده کامیون در شهر چاک واقع در منطقه ماگوی نیز به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

این در حالی است که سخنگوی خونتای تایلند هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است. شبکه تلویزیونی ام آرتی وی میانمار که زیر نظر خونتا فعالیت می کند در گزارشات خود معترضان را به عنوان جنایتکار خطاب کرد.

گروه انجمن کمک به زندانیان سیاسی گفت، بیش از 70 تن در اعتراضات سراسری میانمار علیه کودتای ارتش کشته شده اند.

این کشتارها در حالی صورت گرفتند که رهبران آمریکا، هند، استرالیا و ژاپن متعهد شدند تا برای احیای دموکراسی در میانمار با یکدیگر همکاری کنند و رهبر موقت دولت غیرنظامی سرنگون شده میانمار نیز برای نخستین بار برای مردم سخنرانی کرد.

ماهن وین کینگ تان که به همراه دیگر مقامات ارشد حزب حاکم لیگ ملی برای دموکراسی از نظرها پنهان شده است، از طریق فیس بوک برای مردم سخنرانی کرد و گفت: این تاریک ترین لحظه ملت است اما بدانید که سحر نزدیک است.

وی توسط قانون گذاران برکنارشده مجلس میانمار به عنوان معاون موقت رئیس جمهور این کشور منصوب شده است. این گروه موسوم به سی آرپی اچ که تلاش می کند تا به عنوان دولت بحق به رسمیت شناخته شود، اعلام کرده که قصد دارد یک دموکراسی فدرال ایجاد کند و رهبران با کنندگان بزرگ ترین سازمان های مسلح قومی میانمار که در حال حاضر کنترل بخش های وسیعی از این کشور را برعهده دارند، دیدار کرده اند.

ماهن وین کینگ تان گفت: به منظور تشکیل یک دموکراسی فدرال که همه برادران قومی که دهه ها از انواع مختلف دیکتاتوری رنج برده اند حقیقتا سزاوار آن هستند، این انقلاب فرصتی است تا قدرت هایمان را یکی کنیم.

وی اضافه نمود: گروه سی آرپی اچ تلاش خواهد کرد تا قوانین لازم را وضع کند تا مردم حق دفاع از خود را داشته باشند و دولت عمومی توسط یک دولت مردمی موقت اداره شود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 884

به "کشته شدن 12 تن دیگر در اعتراضات میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 12 تن دیگر در اعتراضات میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید