کرونا در آلمان، سخنگوی دولت: خطر ویروس انگلیسی بسیار جدی است، ده ها هزار شرکت در آستانه ورشکستگی

به گزارش بازی های فکری، سخنگوی دولت آلمان خطر ویروس جهش یافته انگلیسی را بسیار جدی دانسته و از سوی دیگر نتایج یک نظر سنجی هم نشان می دهد ده ها هزار شرکت آلمانی به دلیل بحران کرونا در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

کرونا در آلمان، سخنگوی دولت: خطر ویروس انگلیسی بسیار جدی است، ده ها هزار شرکت در آستانه ورشکستگی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت، دولت آلمان به شدت نگران گسترش ویروس جهش یافته انگلیسی در آلمان بوده و در این باره هشدار می دهد.

اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان امروز (دوشنبه) در سخنانی در برلین گفت: ما در پس ابرهایی تیره خطری بسیار بسیار جدی را می بینیم.

ویروس جهش یافته انگلیسی که گفته می شود سرعت سرایت آن بسیار بالا تر است در برخی مناطق آلمان دیده شده است. حدود 1500 نفر از کارکنان کلینیکی در برلین در اثر شیوع این ویروس به قرنطینه رفته اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

زایبرت در سخنان امروز خود گفت: حالا ما در شرایط بسیار سخت قرار داریم. وی در عین حال با اشاره به پاین آمدن آمارهای مبتلایان و مرگ های کرونایی در روزهای اخیر از بدست آوردن اولین موفقیت ها در موج دوم کرونا خبر داده و در عین حال گفت: این خطر بزرگ و بسیار واقعی وجود دارد که ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور ما مانند دیگر کشورها شیوع پیدا کرده و دوباره آمارها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. باید این انتظار را داشته باشیم که آلمان از شیوع گسترده این ویروس در امان نماند.

وی اولویت را در این شرایط پایین آوردن چشمگیر شمار مبتلایان دانسته و گفت: ما باید در اسرع وقت به تعداد قابل توجهی از آمار پایین مبتلایان دست یابیم. قطع جهت فعلی که در آن در حرکت هستیم در این شرایط نادرست است.

وی با توجه به منتشر شدن گزارش هایی مبنی بر خستگی شهفرایندان از محدودیت ها از آن ها خواست به عنوان یک جامعه تا آنجا که ممکن است در کنار هم باشند و به صورت مشترک عمل کنند و ماه های آینده را که مطمئنا ماه های سختی است را به صورت مشترک پشت سر بگذارند.

کارل لایترباخ، از سیاستمداران بهداشتی حزب سوسیال دموکرات و یکی از مشاوران علمی دولت آلمان هم از یک پتانسیل تهدید کاملا متفاوت از طرف ویروس جهش یافته انگلیسی سخن گفته و تاکید کرده است: ما به یک قرنطینه بسیار سخت کارآمد نیاز داریم چرا که نوع جدید ویروس کرونا از قابلیت کاملا متفاوتی برخوردار است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

هلگا براین، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم بر این عقیده است که ویروس جهش یافته انگلیسی همچنین در آلمان به فرم غالب تبدیل خواهد شد.

وی در این باره گفته است: ما در حال حاضر در چندین بیمارستان با این ویروس درگیر هستیم و این بدین مفهوم است که این ویروس وارد کشور ما شده و زمانی مانند دیگر کشورها رهبری را در دست گرفته و مشکلاتی را ایجاد می کند. من مطمئنم که این سناریو رخ خواهد داد.

وی افزود: بنابراین حالا این مسئله مهم است که ما در جهت خود باقی بمانیم و آمارها را به شدت پایین بیاوریم. در این صورت اوضاع برای کرونا و انواع جهش یافته آن سخت می شود.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای حدود 6729 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 217 مرگ کرونایی جدید خبر داده است. البته روزهای دوشنبه آمارها به دلیل نقص اطلاعات در تعطیلات آخر هفته معمولا کم تر از حد معمول است.

دولت آلمان از روز چهارشنبه پرتغال را به عنوان منطقه خطر کرونایی انگلیسی عنوان کرده است. تا به حال تنها کشورهای انگلیس، ایرلند، برزیل و آفریقای جنوبی در این لیست کشورهای با بالاترین خطر کرونا قرار داشتند.

پرتغال به کشورهایی در اروپا تعلق دارد که نسبت به جمعیت آن بیشترین آمار مبتلایان در دنیا را دارد. بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت این کشور نوع جدید انگلیسی کرونا حدود 13 درصد مبتلایان جدید در این کشور را شامل می شود.

نتایج یک نظر سنجی هم نشان می دهد که ده ها هزار شرکت آلمانی به دلیل بحران کرونا خود را در آستانه ورشکستگی می بینند.

این نتیجه از ارزیابی فرایند یک نظر سنجی اقتصادی توسط اتاق صنایع و بارگانی آلمان (DIHK) به دست آمده است. این نتایج روز دوشنبه ارائه شده است. بر این اساس حدود 5 درصد مشاغل اقتصادی احتمالا به زودی به ورشکستگی می رسند. بر اساس اطلاعات اتاق صنایع و بازرگانی آلمان تعداد این شرکت ها حدود 175 هزار مورد خواهد بود.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 2151448 نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و 53008 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 778

به "کرونا در آلمان، سخنگوی دولت: خطر ویروس انگلیسی بسیار جدی است، ده ها هزار شرکت در آستانه ورشکستگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در آلمان، سخنگوی دولت: خطر ویروس انگلیسی بسیار جدی است، ده ها هزار شرکت در آستانه ورشکستگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید