کرونای برزیلی به مثابه یک بمب اتمی است

به گزارش بازی های فکری، محققان هشدار می دهند که شیوع گونه کنترل نشده کرونا در بزریل به مثابه یک بمب اتمی می تواند موجب گسترش این همه گیری در سراسر دنیا گردد.

کرونای برزیلی به مثابه یک بمب اتمی است

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران ازایرنا، گونه P1 ویروس کرونا که در برزیل ظاهر شده عفونی تر است و در بیشتر ایالت های این کشور غالب شده است و هیچ نشانه ای از کند شدن فرایند شیوع آن وجود ندارد.

دکتر روبرتو کرانکل، ریاضیدان بیولوژیکی در رصدخانه کووید 19 برزیل، گفت: این اطلاعات به مثابه یک بمب اتمی است.

وی اضافه کرد: من از سطح [گونه های] یافت شده متعجب هستم. رسانه ها معنی آن را منتقل نمی نمایند. تمام گونه های جهش یافته کرونا قابلیت سرایت بیشتری دارند و این به معنی مرحله تسریع شده این اپیدیمی است. این موضوع یک فاجعه است.

در حال حاضر گونه برزیلی ویروس کرونا در 9 ایالت آمریکا و 15 مورد شناسایی شده است. تصور می گردد این گونه ویروس کرونا ، 1.4 تا 2.2 برابر بیشتر از انواع قدیمی تر قابل انتقال است و افرادی را که قبلاً در برزیل به COVID-19 مبتلا شده بودند، دوباره آلوده نموده است.

افزایش واکسیناسیون و کاهش عفونت های روزانه در آمریکا به جلوگیری از شیوع این ویروس یاری می نماید، اما در برزیل این مورد صدق نمی نماید. در برزیل ظرفیت اتاق های مراقبت های ویژه آی.سی.یو تکمیل است و واکسیناسیون به صورت آشفته ای انجام می گردد.

دکتر دنیس گرت معاون اپیدمیولوژی کاربردی در موسسه واکسن سابین در آمریکا گفت: درصورتی که تمامی کشورها شیوع کرونا را در کشور خود کنترل ننمایند، هیچ کشوری در امان نخواهد بود.

اقدامات کنترل و واکسیناسیون در برزیل که روز گذشته 2 هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به COVID-19 جان خود را از دست دادند، بسیار ناعادلانه است. کارشناسان شرایط خارج از کنترل کرونا در برزیل را با بمب اتمی مقایسه می نمایند.

آنها هشدار می دهند تا زمانی که برزیل یا سایر کشورها از گسترش کنترل نشده ویروس کرونا برخوردار هستند، گونه های مختلفی از این ویروس می تواند ظهور کند و باعث ایجاد امواج کووید در سراسر دنیا گردد.

آنها اضافه کردند: گونه برزیلی ویروس کرونا می تواند مبارزه دنیای را برای انتها دادن به این همه گیری تهدید کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 818

به "کرونای برزیلی به مثابه یک بمب اتمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای برزیلی به مثابه یک بمب اتمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید