چرا ترامپ و بایدن به عراق نمی پردازند؟

به گزارش بازی های فکری، ایرنا نوشت: عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق علت نپرداختن دونالد ترامپ و جو بایدن نامزدهای حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به موضوع عراق در کمپین های انتخاباتی خود را تشریح کرد.

چرا ترامپ و بایدن به عراق نمی پردازند؟

عامر فایز عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق امروز (دوشنبه) در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: عراق پرونده بسیار مهمی در پوشه های آمریکا به شمار می رود، اما درباره آن بحث و جدل و دیدگاههای متفاوتی وجود دارد. ترامپ از نظر خودش، ناکامی ها و پیروزی هایی در موضوع عراق داشته است، اما اگر این موضوع را در کمپین انتخاباتی خود مطرح کند، ناکامی ها و جنبه های منفی آن بروز خواهد نمود و بر شرایط انتخاباتی او تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: بایدن نیز ایده پرداز طرح تقسیم عراق به سه کشور براساس جنبه های طائفه ای و قومی است و طرح موضوع عراق باعث خواهد شد که با انتقادهای زیادی روبرو شده و این امر بر شرایط انتخاباتی اش تاثیر منفی بگذارد.

این نماینده مجلس عراق گفت: بقای نیروهای آمریکایی در عراق غیرممکن است و عقب نشینی (خروج) آنها امری که بایستی انجام گردد، اما در مقابل، مجموعه ای از مسائل تو در تو در عراق وجود دارد و به نظر می رسد که دوطرف کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا توافق (نانوشته ای) دارند که از ذکر پرونده عراق (در کمپین های انتخاباتی خود) برای جلوگیری از انتقادها خودداری نمایند.

فایز اضافه کرد: ترامپ و بایدن درخصوص عقب نشینی از عراق اتفاق نظر دارند، اما نه به سرعت بلکه به طور تدریجی.

وی همچنین گفت که ناکامی های رخ داده در سیاست آمریکا در عراق و پیامدهای منفی آن باعث شده که بایدن و ترامپ از طرح پرونده عراق در کمپین های انتخاباتی خود پرهیز نمایند، زیرا تاثیر منفی بر شرایط آنها خواهد داشت.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 620

به "چرا ترامپ و بایدن به عراق نمی پردازند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ترامپ و بایدن به عراق نمی پردازند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید