هیچ کدام از داروهای اصلی کرونا رایگان نیستند، فوت تا به امروز 145 ابرکوهی

به گزارش بازی های فکری، خبرنگاران/یزد رئیس بیمارستان ابرکوه گفت: دو داروی اصلی موثر در کنترل فرایند بیماری کرونا شناسایی شده است که هیچ کدام رایگان نیست و بیماران باید هزینه آن را پرداخت نمایند.

هیچ کدام از داروهای اصلی کرونا رایگان نیستند، فوت تا به امروز 145 ابرکوهی

علی اکبر عسکرنژاد پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان به ارائه گزارشی از شرایط کلی بیماری کرونا در شهرستان پرداخت و گفت: درمان اصلی بیماری کرونا هنوز معین نشده است اما دو داروی بسیار مؤثر در کنترل فرایند بیماری وجود دارد که هیچ یک رایگان نیست اما قیمت داروی رمدسیویر رو به کاهش بوده و تقریباً نصف شده است.

رئیس بیمارستان ابرکوه افزود: از ابتدای اسفند ماه سال 98 تا کنون تعداد دو هزار و 10 نفر در بیمارستان بستری، هزار و 919 مورد ترخیص، 168 مورد اعزام به مرکز و شهرستان های مختلف استان و در نهایت 145 فوتی که احتیاج به دفن بهداشتی داشتند، را در شهرستان شاهد بودیم.

عسکرنژاد تعداد بستری و فوتی های دو هفته اخیر را به ترتیب 34 و دو نفر اسم کرد و افزود: در پیک پنجم برای جلوگیری از تجمع مردم در بیمارستان و بعلاوه روبرو نشدن با مشکل کمبود تخت، علی رغم پیک های گذشته بعضی بیماران را به صورت سرپایی مداوا کردیم.

وی ادامه داد: بدین ترتیب که مبتلایان، در روزهای معین شده به وسیله پزشک به اورژانس بیمارستان مراجعه نموده و طی یک الی دو ساعت داروهای مربوطه را دریافت و سپس بقیه مراحل درمان و مراقبت های مورد احتیاج را با توصیه های پزشکان در منزل ادامه می دادند تا پنج دوز دریافت دارو تکمیل گردد.

این مسئول تعداد بیمارانی که به صورت سرپایی در حال درمان هستند را 11 نفر دانست و ادامه داد: هر چند فرایند بستری بیماران سیر نزولی بسیار ناملموس دارد؛ اما در حال حاضر 39 بیمار در بخش های عفونی، داخلی و ICU بستری هستند که حال پنج نفر از آنان مساعد نیست.

عسکرنژاد با بیان اینکه گروه سنی فوت شده در پیک پنجم اغلب میانسال بودند، ابراز کرد: میانگین سنی افراد فوت شده بین 45 تا 57 سال بوده که بعضاً بیماری زمینه ای هم داشته اند. ضمن اینکه این آمار نشان می دهد واکسیناسیون تا چه مقدار در کاهش آمار فوت مؤثر بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1126

به "هیچ کدام از داروهای اصلی کرونا رایگان نیستند، فوت تا به امروز 145 ابرکوهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ کدام از داروهای اصلی کرونا رایگان نیستند، فوت تا به امروز 145 ابرکوهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید