همکاری 132 شرکت دانش بنیان در تقسیم کار ملی زیست فناوری

به گزارش بازی های فکری، به گزارش خبرنگاران، دکتر سید حسن سعادت رئیس کارگروه پژوهش، زیرساخت و توسعه فناوری ستاد توسعه زیست فناوری امروز در وبینار زیست فناوری کشور که به صورت آنلاین برگزار گشت گفت: در راستای تحقق 3 درصد بازار جهانی زیست فناوری، 4 گام سیاستگذار، برنامه ریزی راهبردی و ارزیابی پیشرفت زیست فناوری کشور، هماهنگی ملی، هم افزایی منابع و امکانات کشور برای تولید ثروت از زیست فناوری، کمک به ارتقا سطح علمی و فناوری به منظور کسب مقام اول منطقه و سهم شایسته جهانی و ماموریت گرایی دانشگاه ها و مراکز علمی و جلوگیری از موازی کاری و اتلاف منابع پژوهشی در طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری دیده شده است.

همکاری 132 شرکت دانش بنیان در تقسیم کار ملی زیست فناوری

وی با اشاره به اقدامات کارگروه پژوهش، زیرساخت و توسعه فناوری ستاد توسعه زیست فناوری گفت: شناسایی اولویت های کلان، شناسایی نیازهای اساسی، شناسایی ظرفیت های موجود، تقسیم کار هدفمند و حمایت های هدفمند اقدامات این کارگروه هستند که از تعدد طرح ها و موازی کاری ها جلوگیری می شود.

سعادت با تاکید بر اینکه در این راستا به هر دانشگاه و پژوهشگاه حداقل 3 محور کاری را واگذار کردیم، ادامه داد: در سال 94 مقدمات شکل گیری تقسیم کار ملی را آغاز و در سال های 95 تا 97 فاز پژوهشی آن اجرایی کردیم.

وی ادامه داد: در سالهای 98 و 99 این طرح به سرانجام رسید و خروجی آن حمایت از مقالات Q1، حمایت از طرح های پژوهشی مساله محور، حمایت از فرصت های مطالعاتی، حمایت از رساله های دکتری و سرانجام نامه های کارشناسی ارشد مربوط به مسائل مناطق خاص و حمایت از نشست های استانی بود.

رئیس کارگروه پژوهش، زیرساخت و توسعه فناوری ستاد توسعه زیست فناوری با تاکید بر اینکه امنیت غذایی از موضوعات مورد توجه این کارگروه است، گفت: جهت دهی تقسیم کار ملی با رویکرد افزایش امنیت غذایی شامل حمایت از رساله های دکتری، حمایت از طرح های تحقیقاتی مساله محور، حمایت از نخبگان و حمایت از دوره های فرصت های مطالعاتی از برنامه های ستاد در این کارگروه به شمار می رود.

سعادت با اشاره به تعداد محورهای فعال در طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری کشور گفت: 235 طرح و 33 محور فعال در طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری در حوزه امنیت غذایی وجود دارد و در این راستا تا کنون 132 شرکت دانش بنیان در طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری فعال شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد 51 شرکت فعال در حوزه امنیت غذایی هستند علاوه بر آن 84 مرکز فعال در این زمینه با کارگروه پژوهش، زیرساخت و توسعه فناوری ستاد توسعه زیست فناوری همکاری دارند.

سعادت با بیان اینکه در تقسیم کار ملی زیست فناوری 2 حوزه زراعت و باغبانی و دام طیور و آبزیان نیز مد نظر است که در حوزه زراعت، موضوعاتی همچون اصلاح ارقام، تغذیه گیاهی و کنترل آفات به عنوان موضوعات اولویت دار تعریف شده و تفاهم نامه هایی نیز با دانشگاه ها منعقد شده است، گفت: حوزه های ارتقا کیفیت خوراک دام و غلات، ویتامین ها، آنزیم ها و اسید آمینه ها، علوفه و کنجاله، پروبیوتیک، غذای حیوانات خانگی، به عنوان موضوعات اولویت دار در طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری در بخش امنیت غذایی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 602

به "همکاری 132 شرکت دانش بنیان در تقسیم کار ملی زیست فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری 132 شرکت دانش بنیان در تقسیم کار ملی زیست فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید