مرکز افغانستان هدف نو طالبان، حمله به غزنی شروع شد

به گزارش بازی های فکری، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، طالبان از شب گذشته حمله خود به غزنی برای تصرف این شهر مرکزی را شروع کرد.

مرکز افغانستان هدف نو طالبان، حمله به غزنی شروع شد

طالبان در صورت تصرف غزنی، به شاهراه کابل به منطقه ها جنوبی افغانستان از جمله قندهار مسلط می گردد.

یک مقام دولتی افغانستان با تائید خبر حمله طالبان به غزنی خاطرنشان کرد که نیروهای ارتش در حال کوشش برای جلوگیری از تسلط طالبان بر این شهر هستند.

شدت درگیری ها در منطقه ها مختلف افغانستان به گونه ای است که شهرها و منطقه ها بطور مرتبط بین نیروهای طالبان و نیروهای دولتی دست به دست می شوند.

با توجه به رو به خاتمه بودن خروج نظامیان خارجی از افغانستان، گروه های مختلف افغان درصدد هستند تا سهم خود را در آینده این کشور افزایش دهند.

در همین رابطه بخشی از مردم عادی افغانستان هم با هدف دفاع از منطقه ها تحت زندگی خود، اسلحه به دست گرفته و نیروهای خیزش مردمی را به وجود آورده اند.

روز دوشنبه هفته جاری اعضای مجلس نمایندگان افغانستان خواستار قانونمند شدن نیروهای خیزش مردمی برای مقابله با طالبان شدند.

این درخواست پس از آن مطرح شده است که بسیاری از ساکنان بیش از 15 ولایت در روزهای گذشته و در پی پیشروی های گروه طالبان، در حرکتی خودجوش، مسلح شده و حمایت خود را از نیروهای دولتی علیه طالبان خاطرنشان کردند.

در مصوبه روز دوشنبه این مجلس، کمیسیون امنیتی و دفاعی مجلس نمایندگان موظف شد که برای ساماندهی این نیروها طرحی را آماده و به مجلس ارائه کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1049

به "مرکز افغانستان هدف نو طالبان، حمله به غزنی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز افغانستان هدف نو طالبان، حمله به غزنی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید