فاز اول مطالعات انسانی واکسن کرونای رازی شروع شد

به گزارش بازی های فکری، فاز اول مطالعات انسانی واکسن کرونا رازی (کووپارس) امروز (یکشنبه) با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری شروع شد.

فاز اول مطالعات انسانی واکسن کرونای رازی شروع شد

به گزارش ایرنا، واکسن کرونا رازی یک واکسن استنشاقی با فناوری بایوتکنولوژی است و امروز فاز مطالعه بالینی آن شروع شد.

سورنا ستاری روز یکشنبه در مراسم شروع فاز اول مطالعات انسانی واکسن کرونای موسسه رازی گفت: در گذشته توجه کافی به فراوری واکسن در ایران نمی شد، اما در سال های اخیر و به همت وزارت بهداشت پیشرفت های بزرگی در این زمینه به دست آمده و امروز توان فراوری هر سه نوع واکسن کرونا اعم از واکسن با فناوری ویروس ضعیف شده، ویروس غیر فعال یا ام آر آن آ در کشور وجود دارد.

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم گفت: واکسن کرونا رازی مرحله مطالعه حیوانی را با آزمایش روی 500 حیوان از جمله خوکچه، همستر و میمون پشت سر گذاشته و انجام آزمایش روی 25 میمون یک رکورد بی سابقه و کار بسیار بزرگی بود که طی آن تعداد زیادی از کارکنان موسسه رازی به بیماری مبتلا شدند.

وی گفت: واکسن سازی رازی یکی مهمترین مراکز تحقیقاتی خاورمیانه است که برای فراوری واکسن کرونا با رهبری وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به این موفقیت رسیده است.

خاوازی اضافه نمود: فراوری واکسن کرونا در موسسه رازی یک پروژه کامل علمی است که با وسواس دنبال می گردد و امیدواریم با همکاری مشترک با وزارت بهداشت و فراوری واکسن معتبر بتوانیم با موفقیت این بیماری را کنترل کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 807

به "فاز اول مطالعات انسانی واکسن کرونای رازی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز اول مطالعات انسانی واکسن کرونای رازی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید