عراق، پیشنهاد عضو دولت قانون برای تغییر نظام حکومتی

به گزارش بازی های فکری، یک عضو ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی اظهار داشت وجود یک نظام ریاستی یاری می نماید تا بسیاری از مشکلاتی که به واسطه ضعف قانون در شرایط کنونی در عراق به وجود آمده رفع گردد.

عراق، پیشنهاد عضو دولت قانون برای تغییر نظام حکومتی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم و المعلومه، انتصار الغریباوی، نماینده مجلس عراق از ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی گفت : فرایند سیاسی در عراق به گونه ای است که جریان های سیاسی درچار اختلاف شده اند که این بازتاب مثبتی بر اوضاع کشور ندارد.

وی تاکید نمود وجود یک نظام ریاستی یاری می نماید تا بسیاری از مشکلاتی که به واسطه ضعف قانون در شرایط کنونی به وجود آمده رفع گردد.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد که نظام حکومتی در عراق به نظام ریاستی یا شبه ریاستی تغییر کند. به گونه ای که کشور را به ساحل آرامش راهنمایی کند.

وی اضافه کرد: بسیاری از کشورها و از آن جمله مصر ثابت کردند که نظام ریاستی برای وحدت رویه در تصمیم گیری و توسعه کشور اهمیت زیادی دارد.

خبر دیگر اینکه فراکسیون صادقون بر ضرورت اجرای مصوبه مجلس عراق مبنی بر خروج نظامیان تروریست آمریکا از این کشور تاکید نمود.

محمد کریم نماینده مجلس عراق از ائتلاف صادقون به اظهارات مشاور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق درباره موضوع خروج نظامیان آمریکایی واکنش نشان داد.

مشاور الکاظمی مدعی شده بود که دولت الزامی به اخراج نظامیان آمریکایی از عراق ندارد.

نماینده مجلس عراق در واکنش به این اظهارنظر خاطر نشان کرد مصوبه های مجلس عراق برای دولت الزام آور است و به نظر می رسد که هشام داوود مشاور نخست وزیر از این مسئله اطلاعی ندارد، در حالی که نخست وزیر در نشست با رهبران گروههای سیاسی و در کنفرانسهای مطبوعاتی خود بر این مسئله تاکید نموده است.

عضو فراکسیون صادقون با انتقاد از اظهارات مشاور الکاظمی توضیح داد اقدام مشاور نخست وزیر در بیان اظهاراتی که در این شرایط حساس سبب بروز مشکل و بحران جدید در کشور می گردد، اقدام خوبی نیست، مگر اینکه واقعا چنین اظهاراتی با برنامه ریزی قبلی مطرح شده باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 520

به "عراق، پیشنهاد عضو دولت قانون برای تغییر نظام حکومتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، پیشنهاد عضو دولت قانون برای تغییر نظام حکومتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید