طلوع مهر و دوستی، پناه بچه ها کار در روزهای کرونا

به گزارش بازی های فکری، خبرنگاران/اصفهان مدیر عامل انجمن حمایت از بچه ها کار طلوع مهر و دوستی با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی و بسته های مواد غذایی در بین 300 نفر از بچه ها کار در اصفهان، گفت: سعی ما بر این است که احتیاج دو هفته تا بیست روز بچه ها و خانواده هایشان را رفع کنیم.

طلوع مهر و دوستی، پناه بچه ها کار در روزهای کرونا

نوید مسائلی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه از همان روزهای ابتدایی اعلام شیوع ویروس کرونا در اسفندماه، احتمال ابتلا بچه ها کار به این ویروس را جدی گرفتیم، اظهارکرد: در مرحله اول اقدام به اطلاع رسانی کردیم و پس از آن با جمع آوری یاری های مردمی، اقلام بهداشتی و بسته های مواد غذایی را در بین حدود 300 نفر از بچه ها کار و خانواده هایشان توزیع نموده و در کنار آن در مورد بهداشت فردی و خطراتی که این ویروس می تواند داشته باشد، آموزش هایی را به صورت چهره به چهره و حضوری ارائه کردیم.

وی اضافه کرد: آموزش و توزیع مواد غذایی و اقلام بهداشتی شامل ماسک، مواد ضد عفونی نماینده، مایع دستشویی و دستکش و بسته های مواد غذایی شامل برنج، روغن، حبوبات، رب گوجه فرنگی، تن ماهی، ماکارونی و ... که هر کدام از بسته های مواد غذایی به ارزش صد و پنجاه هزار تومان است و بیشتر از سوی خیرین اهدا شده است.

مدیر عامل انجمن حمایت از بچه ها کار طلوع مهر و دوستی با اشاره به اینکه مرحله اول این طرح که شامل تهیه اقلام بهداشتی و مواد غذایی بود در اواخر اسفندماه انجام شد، گفت: مرحله دوم، بین روزهای پانزدهم تا بیستم فروردین ماه اجرا می گردد و شامل توزیع اقلام تهیه شده بهداشتی و غذایی بین بچه ها کار و خانواده هایشان است، در عین حال که اگر شرایط به همین منوال پیش برود محتمل است یک مرحله دیگر در اوایل اریبهشت ماه نیز این طرح ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: سعی ما بر این است اقلامی که توزیع می گردد، احتیاج دو هفته تا بیست روز بچه ها و خانواده هایشان را رفع کند تا مجبور نباشند در این شرایط برای کار کردن بیرون از خانه بروند و فشار کمتری به آنها و خانواده هایشان وارد گردد.

مسائلی با بیان اینکه در حال حاضر پیش بینی ما برای توزیع سه مرحله اقلام بهداشتی و غذایی برای بچه ها کار است، توضیح داد: پس از اجرای این سه مرحله باید ببینیم شرایط شیوع ویروس کرونا به چه صورت خواهد بود.

این فعال اجتماعی با اشاره به اینکه بچه ها کاری که هم اکنون تحت پوشش داریم همگی نان آور خانواده هستند و اقتصاد خانواده به کار این بچه ها متکی است، اضافه کرد: باتوجه به شرایط موجود، مردم کمتر از خانه خارج شده و از این بچه ها خرید نمی نمایند، این موضوع درآمد اندک بچه ها را تحت شعاع قرار داده و باعث می گردد اقتصاد خانواده این افراد آسیب ببیند، این درحالی است که باتوجه به شیوع ویروس کرونا، بچه ها ممکن است ناقل این ویروس باشند و یا دیگر اعضای خانواده خود را درگیر نمایند، بنابراین نباید اجازه کار بیرون از منزل را داشته باشند.

به گفته مدیرعامل انجمن حمایت از بچه ها کار طلوع مهر و دوستی با بیان اینکه بسیاری از بچه ها کار سیستم ایمنی بدن بسیار ضعیفی دارند و به مسائلی از قبیل دیابت، مسائل تنفسی و قلبی دچار هستند که همین موضوع باعث می گردد این بچه ها در شرایط موجود بیشتر در معرض خطر باشند.

مسائلی در مورد فوت یکی از این بچه ها کار در اصفهان نیز گفت: یکی از بچه ها کار که سیزده سال داشت در اواخر اسفند ماه در منزل درگذشت. البته هنوز تعیین نیست که در اثر کرونا فوت نموده یا خیر، اما علائم این بیماری و سابقه بیماری قلبی نیز داشته است. قرار است پزشکی قانونی آنالیز نموده و دلیل فوت را اعلام کند.

وی در مورد بچه ها کاری که تحت پوشش انجمن طلوع و دوستی هستند، گفت: بیشتر این بچه ها نان آور خانواده هستند و پدر آنها توانایی کسب درآمد ندارد، یا معلول است، یا فوت شده و یا از کار افتاده است. این بچه ها از سن 4 تا 15 سال هستند.

مسائلی با اشاره به اینکه تمام فعالیت های این انجمن از سوی جوانان داوطلب انجام می گردد، توضیح داد: یکی از مسائل مهم در این شرایط آموزش به بچه ها کار است که این آموزش درحال حاضر به وسیله رسانه ها صورت می گیرد، این درحالی است که بسیاری از بچه ها کار متاسفانه در خانه هایشان تلویزیون هم ندارند، چه برسد به اینترنت! بنابراین سعی کردیم تا در حد توانمان برای این خانواده ها تلویزیون تهیه کنیم تا از نظر آموزشی کم و کسری نداشته باشند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بچه ها کار طلوع مهر و دوستی با اشاره به ارتباط با نهادها، سمن ها و خیریه هایی که باتوجه به شیوع ویروس کرونا درحال تهیه ماسک و اقلام بهداشتی هستند، گفت: در این روزها باید همه تشکل ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند، چراکه تنها راه حل برای بیرون رفتن از این مشکل، همکاری و همت مردم است و در این زمینه سازمان های مردم نهاد می توانند بسیار مثمر ثمر واقع شوند.

به گفته این فعال اجتماعی، هم اکنون از یاری سازمان های مردم نهاد بسیار استقبال شده و مردم نیز همکاری بسیار خوبی با این سمن ها داشته اند، به ویژه در شهر اصفهان که حدود 4300 سازمان مردم نهاد فعال هستند و در بحران کرونا می تواند از ظرفیت آنها استفاده کرد.

مسائلی در پایان از همکاری بخش های مختلف با این انجمن مردم نهاد قدردانی کرد و گفت: شهرداری اصفهان و به ویژه معاونت اجتماعی شهرداری حمایت های خوبی در زمینه تهیه برشورهای آموزشی و اقلام بهداشتی و غذایی داشتند که جای قدردانی دارد.

هدیه نادعلی-خبرنگار افتخاری خبرنگاران اصفهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 254

به "طلوع مهر و دوستی، پناه بچه ها کار در روزهای کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلوع مهر و دوستی، پناه بچه ها کار در روزهای کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید