سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک به 100 مگابیت بر ثانیه با تاخیر بسیار کم رسید

به گزارش بازی های فکری، قبلا گزارشی از اولین تست های آزمایشی اینترنت استارلینک منتشر کردیم. در این گزارش، حداکثر سرعت دانلود به 60 مگابیت می رسید و بسیار ناامیدکننده ظاهر شده بود.

سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک به 100 مگابیت بر ثانیه با تاخیر بسیار کم رسید

اما شرکت اسپیس ایکس و استارلینک در حال افزایش ماهواره های فضایی خود برای پوشش دهی بیشتر و نزدیک تر اینترنت هستند و قابل انتظار بود به مرور شاهد افزایش سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک باشیم.

حالا، اسپیس ایکس می گوید در تازه ترین تست های آزمایشی داخلی بتای خود به سرعت 100 مگابیت بر ثانیه با کمترین تاخیر دست یافتند.

کیت تایس، مهندس ارشد شرکت اسپیس ایکس می گوید تاخیر یا لتنسی اینترنت آن ها به قدری کاهش پیدا نموده است که می توان سریع ترین بازی های ویدئویی آنلاین را با آن بدون لگ اجرا کرد.

تایس گفته سرعت دانلود ما آن قدر بالا است که با آن می توان همزمان چندین فیلم اچ دی را استریم کرد و باز پهنای باند اضافه داشت.

فناوری لینک درون ماهواره ای لیزری

البته با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه بعید است گفته های این مهندس ارشد اسپیس ایکس صحت داشته باشند ولی آن چیزی که نمود دارد؛ افزایش سرعت و کیفیت این اینترنت ماهواره ای است.

هنوز عکس یا فیلمی از جدیدترین تست های بتای داخلی اینترنت استارلینک منتشر نشده است.

اسپیس ایکس اعلام نموده اخیرا تست دو ماهواره در گردش که به لینک درون ماهواره ای یا اصطلاحا لیزرهای فضایی مجهز هستند را به اتمام رسانده است.

با لینک درون ماهواره ای دیگر نیازی نیست اینترنت به سوی زمین ارسال و توسط ماهواره دیگری دریافت گردد؛ بلکه به طور مستقیم اینترنت در فضا از یک ماهواره به ماهواره دیگری ارسال می گردد.

با این فناوری، ماهواره ای می توانند صدها گیگابایت اطلاعات را بین خود انتقال دهند. اگر تمام ماهواره های پرتاب شده به مدار زمین مجهز به لینک های درون ماهواره ای لیزری شوند؛ در آن صورت است باید منتظر سریع ترین اینترنت دنیا روی پروژه استارلینک بود.

قرار است اسپیس ایکس در پروژه استارلینک ده ها هزار ماهواره اینترنتی را به مدار زمین پرتاب کند تا دسترسی به اینترنت پرسرعت برای کل دنیا و حتی روستاها مقدور باشد. اسپیس ایکس وعده یک اینترنت ارزان و پرسرعت را در سال 2021 داده است.

تا کنون 700 ماهواره اینترنتی به فضا پرتاب شده است و هنوز چند ده هزار ماهواره دیگر در صف ارسال به فضا و مدار زمین هستند.

لازم به ذکر است فاز اول تست بتای خصوصی اینترنت استارلینک به خاتمه رسیده است و خاتمه سال جاری این پروژه وارد فاز تست عمومی می گردد.

هر چیزی که می خواهید درباره اینترنت استارلینک بدانید

به نظر می رسد خاتمه پس از چند سال، اولین لینک های اینترنت ماهواره ای استارلینک شرکت اسپیس ایکس برقرار شده و شاهد منتشر شدن اولین تست سرعت این…

پروژه اینترنت ماهواره ای استارلینک شرکت اسپیس ایکس به مراحل نهایی خود نزدیک تر شده و فاز آزمایشی و بتای خود را می گذراند. این پروژه نه تنها برای…

منبع: شبکه چی
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 523

به "سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک به 100 مگابیت بر ثانیه با تاخیر بسیار کم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک به 100 مگابیت بر ثانیه با تاخیر بسیار کم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید