در عراق چه خبر است

به گزارش بازی های فکری، آمریکا در روز های اخیر اقدام به تخلیه سه پایگاه نظامی خود در عراق کرده است، آیا این تحرکات نظامی را باید آماده سازی برای تهاجم نظامی خواند یا احصای هدفی خاص در قالب عملیات فریب دانست.

در عراق چه خبر است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران،آمریکا در روز های اخیر اقدام به تخلیه سه پایگاه نظامی خود در عراق کرده است، آیا این تحرکات نظامی را باید آماده سازی برای تهاجم نظامی خواند یا احصای هدفی خاص در قالب عملیات فریب دانست.

آمریکا کدام پایگاه ها را تخلیه کرده است

آمریکا در روز های اخیر اقدام به تخلیه 3 پایگاه نظامی خود در عراق کرده است. نخستین پایگاهی که نظامیان آمریکایی از آن خارج شدند، پایگاه نظامی قائم در استان الانبار بود که در اختیار نیرو های عراقی قرار گرفت.

دومین پایگاه نیز پایگاه القیاره در جنوب موصل در استان نینوا بود.

سومین پایگاه نیز پایگاه k 1 در کرکوک، شمال عراق بود که نظامیان آمریکایی از آن خارج شدند. آمریکایی ها مدعی شدند که خروج نظامیانشان از عراق به دلیل شیوع کرونا در این کشور است.

پایگاه یونیون 3 و عین الاسد در صدر اخبار عراق

شبکه المیادین گزارش داد که ائتلاف آمریکا تصمیم به ادامه حضور در پایگاه یونیون 3 بغداد دارد.

المیادین به نقل از منابع آگاه نوشت: طرح های ائتلاف آمریکا شامل ادامه حضور در پایگاه یونیون 3 در بغداد است و پایگاه عین الاسد با استقرار سامانه پاتریوت در بخش تحت کنترل آمریکا، ایمن می شود.

دروغ و راست استقرار سامانه های پاتریوت آمریکا

گفته می شود که سیستم های پدافند هوایی در پایگاه نظامی عین الاسد مستقر می شوند، که توسط نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده استفاده می شود. هیچ اظهارنظر رسمی از طرف عراق در این باره صورت نگرفته است.

ژنرال کنت مکنزی رئیس فرماندهی مرکزی نیروهای تروریستی آمریکا که منطقه عملیاتی آن شامل خاورمیانه است، گفت: ایالات متحده شروع به اعزام سیستم های دفاع هوایی پاتریوت به عراق کرد.

وی سپس خاطرنشان کرد که هنگام حمله تهران به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق، از سیستم های پاتریوت برای رهگیری موشک هایی از انواع مورد استفاده ایران در حمله خود در اوایل ژانویه استفاده شده است.

در اواخر ژانویه، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ستادها (NSC) گفت، که واشنگتن از بغداد برای استقرار سیستم های دفاع هوایی پاتریوت در عراق درخواست مجوز کرده است.

شبکه المیادین به نقل از منابع اطلاعاتی خود گزارش داد که استقرار سامانه های پاتریوت آمریکا در پایگاه های عین الاسد و منطقه اقلیم کردستان عراق صحت ندارد.

مقامات عراق هنوز به درخواست واشنگتن برای استقرار این سامانه های ضدموشکی جواب مثبت نداده اند و آمریکا همچنان به تلاش خود ادامه می دهد.

مخالفت عراق با استقرار پاتریوت

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق با ارسال نامه ای به مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا که در دوم فوریه در رسانه اجتماعی انتشار یافت، خواستار تعویق موضوع استقرار سیستم دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه های آمریکا در عراق شد.

عبدالمهدی در رابطه با مستقر ساختن سیستم پاتریوت در پایگاه های نظامی عین الاسد در غرب عراق و حریر در اربیل اظهار کرد، می دانیم سیستم پاتریوت مورد نظر برای استقرار در عراق، یک سیستم دفاعی در مقابل حملات می باشد. فقط این مسئله امنیت منطقه، شما و در راس عراق را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

پرواز پهپادها و بالگردها بر فراز آسمان عراق

پهپادها و بالگردها بر فراز آسمان بغداد به طور گسترده به پرواز درآمده اند، گروه های مقاومت عراق نیز به حالت آماده باش درآمدند.

طی هفته های اخیر نظامیان تروریستی آمریکا به اقدامات تحریک آمیز خود در عراق افزوده و هواپیما ها و بالگرد های آمریکایی بر فراز برخی مناطق عراق گشت زنی می کنند.

گروه های مقاومت عراق درباره تحرکات و نیز تهدید های اخیر آمریکا هشدار داده و گفتند که پاسخ هرگونه اقدام احتمالی آمریکا را خواهند داد.

انتهای پیام/4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 255

به "در عراق چه خبر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در عراق چه خبر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید