درگیری شدید قبایل یمنی با نیروهای ائتلاف سعودی در مأرب

به گزارش بازی های فکری، منابع یمنی از درگیری شدیدی که میان قبایل یمنی و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در مأرب جریان دارد، و نیز شهادت یک کودک بر اثر حملات توپخانه ارتش سعودی در صعده در شمال یمن خبر دادند.

درگیری شدید قبایل یمنی با نیروهای ائتلاف سعودی در مأرب

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المسیره، بر اثر حملات توپخانه رژیم سعودی به مناطق الرقو و منبه در استان صعده در مرز یمن با عربستان، یک کودک به شهادت رسید و دو نفر دیگر که یکی از آنها کودک بود، هم زخمی شد.

درگیری های شدید میان قبایل مأرب و نیروهای ائتلاف در مأرب

منابع قبیله ای از درگیری های شدید میان افراد مسلح قبایل الاشراف و آنچه نیروهای ویژه وابسته به حزب الاصلاح نامیده می شود در ورودی شهر حریب در استان مأرب خبر دادند و اعلام کردند که شماری از طرفین در این درگیری کشته و زخمی شده اند.

103 مورد نقض جدید آتش بس در الحدیده

منابع یمنی از 103 مورد نقض جدید آتش بس در الحدیده که از سوی نیروهای ائتلاف و مزدوران آنها رخ داده است خبر دادند و اعلام کردند که این موارد شامل پروازهای جاسوسی و ایجاد استحکامات بوده است.

30حمله هوایی به الجوف و مأرب

منابع امنیتی یمنی از 30 حمله هوایی به الجوف و مأرب خبر دادند و اعلام کردند: جنگنده های ائتلاف سعودی 21 حمله به منطقه صرواح در استان مأرب و چهار حمله به مدغل در این استان انجام دادند.

این منابع بیان کردند: جنگنده های ائتلاف سعودی در پنج نوبت هم منطقه الخسف در استان الجوف را بمباران کردند.

آمریکایی ها درباره یمن فقط حرف می زنند

نصرالدین عامر معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن گفت: آمریکایی ها درباره صلح در یمن فقط حرف می زنند.

وی اضافه نمود: آمریکایی ها به دنبال صلح در یمن نیستند و اینکه آنها مدعی می شوند که صنعا فرصت صلح را از بین می برد، نادرست است.

وی اضافه نمود: فرصت صلح واقعی از جانب آمریکا و متحدان سعودی و اماراتی آن وجود ندارد و آنها نیات خبیث در قبال یمن دارند و حیله گر هستند. آمریکا نه تنها یک قدم هم برای برداشتن صلح در یمن برنداشته است بلکه در راستای تحکیم محاصره و جنگ علیه ملت یمن حرکت می کند.

عامر گفت: آمریکایی ها فقط حرف مفت درباره صلح می زنند. ما نمی توانیم بر اساس موضع گیری کلامی عمل کنیم.

اوضاع نابسامان مزدوران در ساخل غربی

سرتیپ عادل الخبجی از فرماندهان ارشد وابسته به ائتلاف سعودی در ساحل غربی یمن که به تازگی از صف دشمنان جدا و به نیروهای صنعا ملحق شده است، فاش کرد: اوضاع مزدوران در منطقه ساحل غربی یمن نابسامان است و آنها وضع روحی و روانی بدی به علت اختلافات گسترده و فروپاشی صفوف آنها دارند.

وی از تصمیم رهبران صنعا در صدور عفو و استقبال از فریب خوردگان، تمجید کرد و از بقیه فریب خوردگان در ساحل غربی و دیگر مناطق خواست که از این عفو استفاده کنند به دامان کشور بازگردند و متجاوزان و اشغالگران که سرنوشت آنها به دست ارتش و کمیته های مردمی یمن رقم خواهد خورد، را رها کنند.

یادآور می شود که هفته قبل هم هیثم سالم عریک فرمانده گردان در تیپ ششم وابسته به مزدوران در ساحل غربی از دشمن جدا و به نیروهای صنعا ملحق شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 974

به "درگیری شدید قبایل یمنی با نیروهای ائتلاف سعودی در مأرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری شدید قبایل یمنی با نیروهای ائتلاف سعودی در مأرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید