خبرنگاران 85 درصد نیروی شهرداری های لرستان بدون آزمون جذب شده اند

به گزارش بازی های فکری، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان گفت: 28 شهرداری فعال در این استان وجود دارد که 85 درصد نیروهای کاری آنها با روش های غیر از آزمون استخدامی جذب شده اند.

خبرنگاران 85 درصد نیروی شهرداری های لرستان بدون آزمون جذب شده اند

به گزارش خبرنگاران قدرت الله فلاح نژاد روز دوشنبه در آیین معارفه شهردار الیگودرز گفت: شهرداری برای اینکه بتواند وظایف خود را به خوبی ارائه دهد باید مبتنی بر قانون، نظم اداری و اقتصادی داشته باشد و استخدام های آن براساس قانون صورت گیرد.

وی ادامه داد: شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی یکی از مهمترین نهادهای خدمت رسانی است که از نظر تنوع قابل مقایسه با هیچ یک از دستگاه های اجرایی نیست و بیش از 340 وظیفه دارد.

وی ادامه داد: از یک سو با انبوه تورم نیروی انسانی و از سوی دیگر با کمبود نیروی متخصص در شهرداری ها روبرو هستیم که این امر نشان می دهد باید هر اقدامی به موقع و مناسب با دستگاه های اجرایی صورت گیرد.

فلاح نژاد بیان نمود: مردم بدنه اصلی نظام هستند و باید تمام موضوعات برای آنان شفاف سازی گردد بنابراین شهرداری ها باید اقدامات خود را بر مبنای قانون انجام دهند.

وی گفت: پایبندی به قانون باید در اولویت کاری شهرداری ها قرار گیرد و در صورت گزارش تخلف، به صورت قانونی برخورد می گردد چراکه اگر به قانون عمل کنیم هیچگونه مسئله ای رخ نمی دهد.

وی با بیان اینکه حقوق معوقه شهرداری به معنای انجام ندادن درست اقدامات ضروری است توضیح داد: شهرداری بروجرد یکسال گذشته بیش از 11 ماه حقوق معوق داشت اما اکنون تمام پرداختی نیروها به موقع واریز می گردد.

فلاح نژاد با اشاره به پرداخت ماهیانه یک میلیارد و 800 میلیون تومان حقوق توسط شهرداری الیگودرز فزود: این نهاد سومین شهرداری شکل گرفته لرستان در سال 1314 است اما در صندلی واقعی خود نیست و باید اقدامات لازم برای توسعه شهری صورت گیرد.

وی گفت: سال جاری بودجه شهرداری الیگودرز 42 میلیارد تومان بود که 68 درصد آن محقق شده است و امیدواریم با کوشش بیشتر به 100 درصد افزایش یابد.

محمد لطفی میانجایی شهردار سابق به دلیل رعایت نکردن مصوبه ستاد کرونا و شرکت در مراسم عزا عزل شده بود که امروز عباس ملک محمودی معاون سابق خدمات شهری شهرداری الیگودرز به جای وی منصوب شد.

الیگودرز با حدود 100 هزار نفر جمعیت در شرق لرستان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 806

به "خبرنگاران 85 درصد نیروی شهرداری های لرستان بدون آزمون جذب شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 85 درصد نیروی شهرداری های لرستان بدون آزمون جذب شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید