خبرنگاران 16 هزار و 66 خانواده کهگیلویه وبویراحمدی صاحب خانه می شوند

به گزارش بازی های فکری، یاسوج- خبرنگاران- استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دولت تدبیر و امید در راستای تحقق یکی از برنامه های راهبردی و اولویت های مهم خود و همچنین در پاسخ به دغدغه و مطالبه جدی بخش عظیمی از مردم بویژه قشر محروم و کم بضاعت در مناطق روستایی و عشایری این استان 16 هزار و 66 واحد مسکونی را با یاری های بلاعوض و یا اعطای تسهیلات کم بهره به متقاضیان صاحب خانه خواهد نمود.

خبرنگاران 16 هزار و 66 خانواده کهگیلویه وبویراحمدی صاحب خانه می شوند

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

حسین کلانتری امروز در حاشیه شروع عملیات اجرایی 850 واحد مسکونی شهرستان بویراحمد در قالب طرح اقدام ملی مسکن به خبرنگار خبرنگاران گفت: علاوه بر بهره مندی این تعداد خانوار محروم ، کم بضاعت و نیازمند از مسکن مقاوم و مناسب تا حدود زیادی سبب رونق بخشی به صنعت ساختمان و رونق و افزایش میزان اشتغالزایی در بسیاری از مناطق استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی بخش عمده ای از این واحدها شروع شده و یا در حال انجام استف گفت: بر اساس زمان بندی و تاکید دولت تمامی این واحدهای شهری و روستایی تا انتها امسال تکمیل و آماده بهره برداری و تحویل به مالکان و متقاضیان خواهد شد.

کلانتری میزان سرمایه گذاری برای ساخت، تکمیل و بهره برداری از این واحدهای مسکونی اعم از شهری و روستایی را رقمی افزون بر 37 هزار میلیارد ریال مطرح نمود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در بخش ساخت مسکن شهری برای نیازمندان و افراد فاقد مسکن پنج هزار و 367 واحد در قالب طرح اقدام ملی و مشارکتی از سوی وزارت راه و شهرسازی پیش بینی و طراحی شده که تا انتها امسال این تعداد واحد به هره برداری خواهند رسید.

کلانتری یادآور شد: همچنین در بخش ساخت مسکن روستایی نیز با یاری دولت، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن و در قالب طرح های مشارکتی نیز 10 هزار و 699 واحد مسکونی برای افراد و روستانشینان فقیر و نیازمند در مناطق مختلف این استان احداث، تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

ساخت سه هزار و 500 واحد مسکونی از این تعداد در قالب امضای تفاهم نامه سه جانبه بین محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد ویژه خانواده های محروم و کم بضاعت این استان که باید تا انتها امسال تکمیل شوند.

کلانتری با بیان اینکه باید از این فرصت مغتنم نهایت بهره و استفاده را برد ، توضیح داد: در صورت ساخت این واحدها می توان مجوز و اعتبار لازم برای ساخت 2 هزار و تا 2500 واحد مسکونی دیگر را برای استان در سال 1400 از دولت گرفت.

کلانتری میزان یاری بلاعوض برای هر واحد مسکونی را افزون بر 250 میلیون ریال مطرح نمود و گفت: مبلغ 400 میلیون ریال نیز تسهیلات کم بهره با سود پنج درصد برای هر واحد مسکونی به متقاضیان اعطا خواهد شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد توضیح داد: ساخت این واحدهای مسکونی با پشتیبانی اقتصادی سازمان برنامه وبودجه انجام خواهد شد.

کلانتری با بیان اینکه دولت بیش از 875 میلیارد ریال برای ساخت این تعداد واحد مسکونی در استان هزینه خواهد نمود، گفت: بیش از یک هزار و 400 میلیارد ریال نیز تسهیلات ارزان قیمت در این زمینه پیش بینی شده است.

وی این واحدهای مسکونی را هدیه ویژه دولت در چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به مردم وفادار و قدرشناس این استان دانست و از حوزه معاونت عمرانی و سایر متولیان امر خواست که ساخت این واحدها به صورت عادلانه در همه بخش ها و شهرستان های استان هر چه سریعتر انجام گردد.

کلانتری یادآور شد: هم اینک بر اساس توزیع جمعیتی و شهرستانی حدود 800 واحد در شهرستان بویراحمد، 700 واحد در کهگیلویه، باشت و گچساران هر کدام 300 واحد،400 مورد شهرستان دنا، و شهرستان های چرام و لنده نیز هر کدام 150 واحد پیش بینی شده است.

سرمایه گذاری 17هزار میلیارد ریالی دولت در مسکن مهر

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به مراحل ساخت و واگذاری واحدهای مسکن مهر در سطح استان نیز گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر در استان کهگیلویه وبویراحمد در سال 92 و قبل از شروع دولت تدبیرو امید حدود 40درصد بود.

کلانتری ادامه داد: دولت تدبیرو امید از سال 92 تا به امروز بیش از 17 هزار و 500 میلیارد ریال در زمینه ایجاد زیرساخت ها و تکمیل و بهره برداری این تعداد واحد مسکن مهر در استان نیز سرمایه گذاری نموده است.

وی توضیح داد: از مجموع 16 هزار و 838 واحد مسکن مهر در این استان تا به امروز 15 هزار و 500 مورد آن به متقاضیان و با اتمام زیرساخت های لازم واگذار شده است.

کلانتری یادآور شد که کمتر از یک ماه دیگر و با برطرف بعضی نواقصات و تامین زیرساخت های لازم مابقی واحدها به متقاضیان واگذار خواهد شد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد جمعیت و مساحت کشور حدود 713 هزار نفر جمعیت دارد.

44 درصد جمعیت این استان در روستاها ساکن هستند.

این استان دارای یک هزار و 676 روستای دارای سکنه ، 17 شهر و هشت شهرستان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 284

به "خبرنگاران 16 هزار و 66 خانواده کهگیلویه وبویراحمدی صاحب خانه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 16 هزار و 66 خانواده کهگیلویه وبویراحمدی صاحب خانه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید