خبرنگاران پیشرفت 19.7 درصدی هسته کلیدی سند تدبیر آذربایجان شرقی

به گزارش بازی های فکری، تبریز- خبرنگاران- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: هسته کلیدی سند تدبیر توسعه استان با عنوان توسعه زیرساخت های کالبدی در سال جاری 19.7 درصد پیشرفت داشته است.

خبرنگاران پیشرفت 19.7 درصدی هسته کلیدی سند تدبیر آذربایجان شرقی

داود بهبودی روز یکشنبه در حاشیه دوازدهمین و آخرین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در جمع خبرنگاران به ارائه گزارش عملکرد هسته کلیدی توسعه زیرساخت های کالبدی اشاره و اظهار کرد: سند تدبیر توسعه آذربایاجان شرقی شامل 14 هسته کلیدی و 68 طرح است که توسعه زیرساخت های کالبدی از مهم ترین هسته های این سند به شمار می رود.

وی اضافه نمود: هسته کلیدی سند توسعه آذربایجان شرقی در سه فصل حمل و نقل، انرژی و منابع آب دارای 25 طرح است و این پروژه ها با برنامه ریزی های اجرا شده در سال آینده با شتاب بیشتری پیگیری خواهند شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تشریح کرد: یکی از طرح های مهم آذربایجان شرقی که در سند تدبیر توسعه و سایر اسناد بالادستی قید شده، انتقال آب ارس به تبریز است؛ این طرح در گذشته بیشتر در قالب تامین منابع مالی طرح توسط پیمانکار، موسوم به ای پی سی اف و فاینانس خارجی پیش می رفت که تامین فاینانس آن به دلیل تحریم ها و سایر محدودیت ها دچار مشکل شد و نتوانست پیشرفت لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: طی چند ماه گذشته تفاهم نامه ای با قرارگاه خاتم الانبیا جهت مشارکت در این پروژه منعقد شد و شرکت آب منطقه ای به عنوان دستگاه اجرایی پیگیر هماهنگی های لازم بوده است؛ اما اخیرا با تغییر فرمانده قرارگاه احتمال دارد در پیشرفت کار اندکی وقفه پیش آید که قرار شد آقای استاندار ضمن ملاقات با فرمانده جدید موضوع را به سرانجام برسانند.

بهبودی در ادامه با اشاره به تنش آبی تبریز در تابستان سال جاری گفت: با پیگیری های مستمر مسوولین استانی و انعکاس حساسیت موضوع تنش آبی در تبریز بنا به پیشنهاد وزارت کشور، تایید سازمان برنامه و بودجه و تصویب هیات وزیران، مبلغ 45 میلیارد تومان به صورت تملک دارایی های سرمایه ای، برای اجرای خط انتقال آبرسانی از نهند به تبریز، حفر 30 حلقه چاه در نهند و نیز افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ شماره 5 آبرسانی زرینه رود به تبریز در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قرار می گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اضافه نمود: دستگاه های اجرائی مربوطه در این زمینه اقدامات و عملیات اجرائی لازم را پیگیری خواهند کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 861

به "خبرنگاران پیشرفت 19.7 درصدی هسته کلیدی سند تدبیر آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیشرفت 19.7 درصدی هسته کلیدی سند تدبیر آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید