خبرنگاران معاون رییس جمهوری و وزیر راه از آزاد راه تهران - شمال بازدید کردند

به گزارش بازی های فکری، ساری - خبرنگاران - محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه وزیر راه و شهرسازی عصر روز آدینه از قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال بازدید کرد.

خبرنگاران معاون رییس جمهوری و وزیر راه از آزاد راه تهران - شمال بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، در این بازدید که سیدپرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان و مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، نوبخت و محمد اسلامی را همراه می کردند ، بر ضرورت اتمام سریع تر این پروژه تاکید شد.

بر اساس اعلام وزارت مسکن و شهرسازی قرار است یک باند از قطعه دوم آزادراه تهران - شمال در امسال افتتاح گردد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور پیش از این دی ماه سال 99 هم از فرایند پیشرفت کار در قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال بازدید و اعلام نموده بود که ساخت آزاد راه سه هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد.

نوبخت در آن موقع با اعلام این که دولت از تیر تا دی ماه 99 بیش از یکهزار و 200 میلیارد تومان برای پیشرفت فرایند اجرایی قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال هزینه نمود ، تاکید نموده بود که با تکمیل قطعه یک آزادراه تهران شمال، حدود 60 کیلیومتر از راستا به سمت شمال کاسته شد و با تکمیل قطعه 2 نیز این راستا بیش از پنج کیلومتر کاهش خواهد یافت.

قطعه دوم آزادراه تهران شمال 22 کیلومتر طول دارد که بیش از 90 درصد آن، تونل است. یکی از تونل های این راستا تونل البرز شرقی است که حدود 6.5 کیلومتر طول دارد.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی ، در طرح ساخت آزاد راه تهران - شمال 2 هزار و 500 نفر به همراه یک هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی فعال هستند.

طبق گزارش این وزارتخانه ، ساخت آزاد راه تهران - شمال منابع اقتصادی سنگینی احتیاج دارد و شرکت ساخت به عنوان نماینده دولت تا به امروز حدود یکهزار و 500 میلیارد تومان به همراه بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایه گذار در این پروژه سرمایه گذاری نموده است تا طبق برنامه در امسال به بهره برداری برسد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 919

به "خبرنگاران معاون رییس جمهوری و وزیر راه از آزاد راه تهران - شمال بازدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون رییس جمهوری و وزیر راه از آزاد راه تهران - شمال بازدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید