خبرنگاران دانشگاه علوم پزشکی صلاحیت اعلام نظر در خصوص بیماری کرونا را دارد

به گزارش بازی های فکری، ارومیه- خبرنگاران- معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی صلاحیت اعلام نظر در خصوص بیماری کرونا را دارد، گفت: مردم باید به وسیله دانشگاه علوم پزشکی و رسانه ملی اخبار صحیح را دریافت کنند و به بعضی شایعات و اخبار نادرست در این رابطه اعتماد نکنند.

خبرنگاران دانشگاه علوم پزشکی صلاحیت اعلام نظر در خصوص بیماری کرونا را دارد

علی مصطفوی روز پنج شنبه در دومین جلسه کمیته بیماران خاص استان اضافه نمود: کرونا هراسی باعث ایجاد تشویش، استرس و اضطراب در بین مردم می گردد و وحشت از این بیماری از خود بیماری کشنده تر است.

وی ادامه داد: در کشور ما به واسطه فضای مجازی، کرونا هراسی شایع شده که این امر تا حدی خوب و باعث پیشگیری، رعایت مسائل بهداشتی و جدی دریافت این امر می گردد.

وی با بیان اینکه در برابر این کروناهراسی در جامعه، همین امر می تواند باعث نگرانی های بیشتر و ناامنی نیز در جامعه گردد گفت: ضروری بوده دانشگاه علوم پزشکی مراکزی را برای مشاوره روانی در مورد کرونا و ترس و استرس ناشی از این ویروس در نظر بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در ادامه با تاکید بر اینکه دستورالعملی در مورد بیماران خاص وجود دارد باید بیش از پیش جدی گرفته گردد، گفت: این بیماران سعی کنند بیش از دیگران موارد بهداشتی را رعایت و از تردد در اماکن عمومی به شدت جلوگیری کنند.

در ادامه این جلسه در مورد تدابیر لازم برای جلوگیری از انتقال بیماری های واگیر (آنفولانزا و کرونا) به بیماران خاص بحث و گفتگو شد.

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته یعنی آذر و دی امسال در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروختند، نمایان شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور و چندین مورد در بعضی کشورها به این بیماری مبتلا شده اند.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، 139 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، 19 نفر جان خود را از دست داده اند.

در آذربایجان غربی نیز 36 نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش یک نفر مثبت اعلام شده بود؛ این بانوی 55 ساله نیز امروز، پنج شنبه با بهبودی از بیمارستان مرخص شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 166

به "خبرنگاران دانشگاه علوم پزشکی صلاحیت اعلام نظر در خصوص بیماری کرونا را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانشگاه علوم پزشکی صلاحیت اعلام نظر در خصوص بیماری کرونا را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید