خبرنگاران دادستان بیرجند: موارد تشویش اذهان عمومی با فوریت رسیدگی می شود

به گزارش بازی های فکری، بیرجند - خبرنگاران - دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: معاونت فضای مجازی دادستانی مرکز استان و پلیس فتا خراسان جنوبی حوزه های مختلف را تحت نظر دارند و در صورت ایجاد جرم افرادی که موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم می کنند با فوریت در شعبه ویژه رسیدگی و به رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

خبرنگاران دادستان بیرجند: موارد تشویش اذهان عمومی با فوریت رسیدگی می شود

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

حسین مقدسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: دادستانی با افرادی که با انتشار و انتقال اخبار کذب و غیرموثق در ارتباط با ویروس کرونا به تشویش اذهان عمومی و ایجاد ناآرامی روانی در جامعه دست می زنند، قاطعانه و بازدارنده برخورد خواهد کرد.

وی گفت: تا به امروز گزارشی در سطح استان به طور کتبی صورت نگرفته ولی شفاهی مواردی اعلام شده که در دست بررسی است.

دادستان بیرجند گفت: رصدهایی که اجرا شده حاکی از فعالیت برخی افراد در زمینه تشویش اذهان عمومی است که برخورد قاطع و بازدارنده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت جلوگیری از احتکار کالاهای حوزه سلامت که این روزها نیاز ضروری مردم است اماکن و منازلی که محل احتکار بوده کاملا مورد نظر قرار گرفته و با همکاری ضابطان خاص و عام بازرسی از این اماکن به صورت ویژه انجام می شود.

مقدسی از مردم خواست چنانچه گزارش های موثق از محل احتکار و اختفای کالاهای پزشکی موردنیاز مردم را دارند به دادستانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی درخصوص بازرسی و شناسایی، اعلام کنند.

اولین مورد مثبت کرونا در خراسان جنوبی روز شنبه دهم اسفند اعلام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شامگاه چهارشنبه گفت: تا این لحظه از 73 جواب آزمایش کرونا که دریافت کردیم، فقط چهار نمونه مثبت و بقیه منفی بوده است.

استاندار خراسان جنوبی هم گفت: با افرادی که در زمینه بیماری کرونا اقدام به نشر اکاذیب و اشاعه اخبار غیرواقعی می کنند، برخورد قانونی می شود.

محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا شرح داد: افرادی که نسبت به انتقال اطلاعات نادرست در شرایط موجود در کانال های ناشناس و بی هویت اقدام می کنند، منتظر برخورد قانونی باشند.

وی اضافه نمود: حوزه های امنیتی استان به دنبال شناسایی این افراد و اعمال قانون هستند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: افراد سودجو که در شرایط موجود به احتکار و گرانفروشی کالاهای مورد نیاز مردم دست می زنند نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 184

به "خبرنگاران دادستان بیرجند: موارد تشویش اذهان عمومی با فوریت رسیدگی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دادستان بیرجند: موارد تشویش اذهان عمومی با فوریت رسیدگی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید