خبرنگاران تسهیلات اشتغال به مددجویان روستایی بهزیستی نیر پرداخت می گردد

به گزارش بازی های فکری، اردبیل- خبرنگاران- رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیر گفت: صندوق اقتصادی خرد با هدف ارایه تسهیلات برای اشتغال پایدار معلولان یا سرپرستان افراد دارای معلولیت در نقاط روستایی این شهرستان با همکاری صندوق کار آفرینی امید راه اندازی می گردد.

خبرنگاران تسهیلات اشتغال به مددجویان روستایی بهزیستی نیر پرداخت می گردد

به گزارش خبرنگاران، رحمان محمدی روز یکشنبه در این زمینه بیان نمود: تشکیل این صندوق ضمن هدف های مالی مسائلی مانند افزایش ارتباطات اجتماعی، ایجاد فرهنگ و روحیه کار تیمی، افزایش مسئولیت پذیری جوامع محلی در برطرف مسائل جامعه هدف، توانمندسازی و ظرفیت سازی در بین افراد دارای معلولیت را نیز دنبال می نماید.

وی از پرداخت مشوق های بلاعوض بهزیستی اطلاع داد و اضافه کرد: 10 میلیون ریال یاری بلاعوض از سوی بهزیستی به این افراد واریز خواهد شد و خود اعضا نیز باید ماهانه دست کم 200 هزار ریال در صندوق کارآفرینی امید سپرده گذاری نمایند و در مقابل، صندوق پس از 3 تا 6 ماه مبلغ 500 میلیون ریال وام کم بهره پرداخت خواهد نمود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیر همچنین اظهار کرد: این تسهیلات با کارمزد 4 تا 6 درصد پرداخت می گردد و اگر وام گیرندگان قسط ها را به موقع پرداخت نمایند، پس از تسویه نیمی از مبلغ وام می توانند تسهیلات جدید هم دریافت نمایند.

حدود 435 خانوار شامل 57 مورد زنان سرپرست خانواده و 378 مورد معلولان، سالمندان و بیماران روانی زیر پوشش بهزیستی شهرستان نیر هستند.

شهرستان نیر در فاصله نزدیک به 30 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان، در جهت جاده ترانزیتی اردبیل به تبریز واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 774

به "خبرنگاران تسهیلات اشتغال به مددجویان روستایی بهزیستی نیر پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تسهیلات اشتغال به مددجویان روستایی بهزیستی نیر پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید