جنگ نفتی عربستان و روسیه، آمریکا، ریاض و مسکو را به دستکاری و شوک در بازار نفت متهم کرد

به گزارش بازی های فکری، خبرنگاران: سخنگوی وزارت انرژی آمریکا فعالان دولتی از جمله در عربستان و روسیه را به کوشش برای دستکاری و برانگیختن شوک در بازارهای نفتی متهم کرد.

جنگ نفتی عربستان و روسیه، آمریکا، ریاض و مسکو را به دستکاری و شوک در بازار نفت متهم کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، شایلین هاینز سخنگوی وزارت انرژی آمریکا گفت: ایالات متحده در مقابل کوشش های فعالان دولتی برای دستکاری در بازارهای نفت خواهد ایستاد.

بهای نفت خام آمریکا به دلیل ترس ناشی از اشباع نفت در بازارها در جنگ بین دو فراوریکننده عمده نفت، عربستان و روسیه، بر سر سهم خود در بازار، 25 درصد کاهش یافت.

هاینز روز دوشنبه گفت: دولت دونالد ترامپ از نزدیک پیامد نشست هفته گذشته اوپک پلاس بر بازارهای دنیای نفت را تحت نظر دارد... چنین کوشش هایی از سوی فعالان دولتی برای سوء استفاده و ایجاد شوک در بازارها بر اهمیت نقش آمریکا به عنوان تامین کننده معتبر انرژی شرکا و متحدانش در دنیا تاکید دارد.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: ایالات متحده به عنوان عظیمترین فراوری کننده نفت و گاز می تواند با چنین نوساناتی مقابله کند و چنین کاری را انجام خواهد داد.

قیمت نفت روز دوشنبه نسبت به سه دهه گذشته بیشترین کاهش در روز را داشت و نفت خام آمریکا 25 درصد از ارزش خود را از دست داد. این کاهش بعد از آن بود که فراوریکنندگان نفت درباره کاهش بیشتر در عرضه برای جبران تقاضای ضعیف این محصول به دلیل شیوع ویروس کرونا به توافق نرسیدند.

نگرانی ها درباره این که شیوع ویروس کرونا ممکن است به رکود مالی در دنیا منجر گردد باعث فرار سرمایه گذاران از خطر و وخامت فروش نفت شده است.

به گزارش ایرنا، شاخص نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا روز دوشنبه با کاهش 24.6 درصدی بشکه ای 31.13 درصد به فروش رفت که بر اساس آمار، کمترین قیمت در یک روز از سال 1991 میلادی تا به امروز بوده است.

نفت خام آمریکا بیشتر با رسیدن به 27.34 درصد به کمترین قیمت از بهمن 94 (فوریه سال 2016) رسید. بهای نفت خام آمریکا در سال 2008 همزمان با رکود عظیم مالی دنیا 53 درصد کاهش یافت.

برنت شاخص نفت از مراجع قیمت گذاری نفت خام دنیای در لندن کاهشی 24 درصدی را داشت و هر بشکه 34.36 دلار معامله شد که پیشتر با رسیدن به 31.02 درصد بیشترین کاهش در قیمت را در چهارسال گذشته داشت.

خودداری روسیه و اوپک به ریاست عربستان برای دستیابی به توافقی برای کاهش بیشتر فراوری نفت برای جبران کاهش تقاضا در نتیجه بحران شیوع ویروس کرونا باعث شد قیمت نفت سقوط کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 197

به "جنگ نفتی عربستان و روسیه، آمریکا، ریاض و مسکو را به دستکاری و شوک در بازار نفت متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ نفتی عربستان و روسیه، آمریکا، ریاض و مسکو را به دستکاری و شوک در بازار نفت متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید