تشدید برخورد با قاچاق چوب در اردبیل

به گزارش بازی های فکری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از شدت برخورد با پدیده قاچاق انواع چوب جنگلی و صنعتی در مناطق مختلف این استان اطلاع داد.

تشدید برخورد با قاچاق چوب در اردبیل

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، شهامت راهنمایی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل، چهارشنبه 7 خرداد در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: با توجه به افزایش موارد قاچاق انواع چوب جنگلی به دلیل اجرای طرح ممنوعیت 10 ساله برداشت چوب از جنگل های شمال و افزایش چندین برابری قیمت چوب صنعتی در بازار، برخورد با موارد قاچاق چوب به مراتب بیشتر از سال های گذشته شده است.

وی اظهار کرد: در راستای برخورد با متخلفان چوب جنگلی قاچاق، تا به امروز هشت دستگاه خودروی وانت نیسان و نیز کامیون های سنگین حامل صدها اصله انواع چوب و حدود پنج تن کاتین و هیزم قاچاق در 2 ماه گذشته در اردبیل کشف و توقیف شده است.

راهنمایی گفت: همچنین چهار دستگاه خودروی حامل فرآورده های جنگلی نیز به هنگام ورود به این استان توقیف شده است.

وی اضافه نمود: همکاری عموم مردم و تشکل های غیر دولتی مردم نهاد می تواند کمک گر مبارزه با قاچاق چوب آلات جنگلی در مناطق مختلف استان اردبیل گردد، برای اینکه بتوانیم از تخریب منابع طبیعی جلوگیری کنیم نیازمند همکاری و همدلی مردم و دوستداران طبیعت هستیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از اهالی روستاهای همجوار جنگل خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان 1504 مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان که به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش ها مردمی است، اطلاع دهند.

راهنمایی اظهار کرد: شهرستان خلخال با برخورداری از 45 هزار هکتار جنگل بیش از 80 درصد از کل جنگل های موجد استان اردبیل را به خود اختصاص داده است، علاوه براین همجواری با استان گیلان و وجود 120 کیلومتر مرز مشترک خلخال با این استان، احتمال فعالیت قاچاقچیان جنگلی در این شهرستان بیشتر است.

وی با تقدیر از کوشش فرماندهی انتظامی خلخال در کشف محموله های قاچاق چوب آلات جنگلی و صنعتی در این شهرستان گفت: سال جاری بیش از 22 تن چوب جنگلی قاچاق با کوشش نیروی انتظامی خلخال کشف و ضبط شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 362

به "تشدید برخورد با قاچاق چوب در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید برخورد با قاچاق چوب در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید