آمار تکان دهنده ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا ، جان مردم در خطر است

به گزارش بازی های فکری، به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با توجه به رشد بیماری و افزایش بی سابقه آمار ابتلا و مرگ و میر نسبت به زمان اوج اپیدمی در سال گذشته همه باید مسئولیت پذیر باشند تا زنجیره بیماری قطع گردد.

آمار تکان دهنده ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا ، جان مردم در خطر است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، عبدالمحمد خواجه ئیان با اشاره به اهمیت رسانه ها و موضوع اطلاع رسانی شفاف به ایسنا گفت: در طول سال 99 از ابتدای اپیدمی تا فروردین بیشترین موارد مثبت در خرداد ماه 99 بوده که 3740 مورد بود و در فروردین ماه سال جاری بیش از 10 هزار و 200 مورد مثبت در استان بوشهر شناسایی نموده ایم که از بالاترین ماه در سال گذشته سه برابر بیشتر است.

وی اضافه نمود: باید از ظرفیت رسانه ها حداکثر استفاده را داشته باشیم؛ الان زمان این است که همه دست به دست هم دهند تا جامعه را هشیار نمایند، جان مردم در خطر است و این شوخی بردار نیست، همه باید مسئولیت پذیر باشند تا زنجیره بیماری قطع گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به آمار تکان دهنده ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا بیان کرد: از ابتدای اپیدمی (اسفند 1399) تا فروردین 1400 بیشترین موارد مثبت کرونا را در خرداد ماه سال گذشته داشتیم که 3740 مورد بود. در فروردین ماه سال جاری، تا الان تعداد 10213 نفر مورد مثبت در استان بوشهر شناسایی شده که این از بالاترین آمار در خرداد سال گذشته که اوج اپیدمی بوده، حداقل سه برابر بیشتر است که خیلی آمار تکان دهنده ای است.

خواجه ئیان بیان کرد: در حال حاضر روزانه بیش از 400 بیمار بستری در بیمارستان های سراسر استان داریم، شرایط مرگ و میر هم در کشور و هم در استان هم نگران نماینده است. آمار فعلی نشان دهنده این است که سوش جدید بیماری بسیار خطرناک و غیر قابل کنترل است. در این زمینه همگان باید احساس مسئولیت نمایند، از مسئولان ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی تا صنوف و افراد عادی همه یک مسئولیت و سهمی دارند.

وی با اشاره به اهمیت توقف گردش ویروس در جامعه گفت: ما ویروس را مثل توپ به هم پاس می دهیم، یعنی من به نفر دوم و او به دیگری و او هم به نفر بعد... یک جایی باید توپ را از بازی بیرون بیاندازیم، این زنجیره باید قطع گردد. هنگامی که شخص آلوده است و در یک دورهمی یا تولد حاضر می شود، یا به خانواده اش سر می زند و به یک مرکز خرید می رود همه جا را آلوده می نماید؛ چرخش ویروس به همین شکل اتفاق می افتد، بنابراین همه باید یاری نمایند.

این مسئول گفت: آمار روزانه ابتلا و مرگ و میر کرونایی بر سر ما فریاد می زند و می گوید چه خبر است؟ بنابراین شرایط باید کنترل گردد چرا که روز به روز این موج بیشتر می گردد و ظرفیت بیمارستان ها برای پذیرش کافی نیست. به هر حال جای نگرانی وجود دارد و سیستم ما به شدت در حال فعالیت است تا بتواند شرایط را مدیریت کند اما توان پاسخگویی سیستم بهداشت و درمان هم نامحدود نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن بیان اینکه باید این موج شکسته و کنترل گردد وگرنه خسارات خیلی زیادی به بار می آورد، افزود: تنها در هفته سوم فروردین ماه، تعداد 3466 مورد بیمار مبتلا به کرونا شناسایی نموده ایم که این به اندازه بالاترین میزان در سال گذشته (خرداد ماه) بوده است که البته این با محدودیت کیت و مسائل موجود و مراجعه نکردن بسیاری از بیماران و مردم به علت ازدحام و شلوغی بیمارستان ها و... است.

محمد خواجه ئیان اظهار کرد: خوشبختانه تدبیرهایی اتخاذ شده است، من دوست دارم این را بنویسید، از همه اصناف، کسبه، مردم، دسته جات مذهبی و تمام افرادی که همکاری می نمایند تشکر می کنم؛ ولی در برخی از نقاط استان و برخی از شهرها و شهرستان ها گزارش هایی به ما می رسد که متاسفانه پروتکل های بهداشتی نقض می گردد و همان جا محلی است که زمینه گردش ویروس را فراهم می نماید، لذا خواهش من این است که همه در قبال جان همدیگر احساس مسئولیت نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 934

به "آمار تکان دهنده ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا ، جان مردم در خطر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار تکان دهنده ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا ، جان مردم در خطر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید