دره خرم آباد ثبت جهانی می گردد

به گزارش بازی های فکری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: پرونده اولیه ثبت جهانی دره خرم آباد 25 شهریورماه به یونسکو ارسال خواهد شد که اگر بتوانیم آن را ثبت کنیم قطعاً در جذب گردشگران خارج از مرزها موفقیت خوبی داشته باشیم.

دره خرم آباد ثبت جهانی می گردد

به گزارش خبرنگاران، احمدرضا دالوند در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اجرای طرح پهنه بندی در لرستان، اظهار کرد: اولین استانی هستیم که به این موضوع پرداخته و خیلی مورد استقبال نهاده شد.

وی ادامه داد: ما اولویت بندی های مسیرهای گردشگری را به حهت راهنمایی بهتر گردشگران انجام دادیم.

دالوند اضافه کرد: پرونده اولیه ثبت جهانی دره خرم آباد 25 شهریورماه به یونسکو ارسال خواهد شد که اگر بتوانیم آن را ثبت کنیم قطعاً در جذب گردشگران خارج از مرزها موفقیت خوبی داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: پرونده ثبت جهانی روستای بیشه جهت ارزیابی به سازمان جهانی جهانگردی ارسال شده و در حال ارزیابی است و جزء موضوعات زیرساختی در حوزه گردشگری است.

وی اعلام کرد: کاوش های شهری در خرم آباد آغاز شده که شامل شهر شاپورخواست است و این یک ماکت شهری بوده و می تواند به ظرفیت منطقه ها گردشگری شهر خرم آباد یاری کند.

دالوند بعلاوه توضیح داد: هتل صخره ای خرم آباد بنا بود سال 1376 به بهره برداری برسد و نزدیک 30 سال است که به خاطر اختلافت سرمایه گذار و شهرداری وجود داشت به عقب افتاد.

وی اظهار کرد: تقریباً چندین ماه جلسات متعددی برگزار نموده ایم و الان مشکل این هتل با شهرداری کامل حل و مجوز صادر شده و الان سرمایه گذار هیچ مانعی برای ادامه کار ندارد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 27 شهریور 1402 بروزرسانی: 27 شهریور 1402 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1617

به "دره خرم آباد ثبت جهانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره خرم آباد ثبت جهانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید